پیروزی میلیاردر جمهوری خواه و کلینتون در سومین ایستگاه انتخابات مقدماتی

سخنرانی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از پیروزی در کارولینای جنوبی - عکس از رویترز

سخنرانی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از پیروزی در کارولینای جنوبی – عکس از رویترز

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موفق شد بعد از ظهر دو روز پیش در انتخابات مقدماتی در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شود، و باعث شد جب بوش رقیب جمهوری خواه وی کمپین انتخاباتی خود را به تعلیق در آورده و از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری عقب نشینی کند.

در سومین ایستگاه از انتخابات مقدماتی، ترامپ ۳۲٫۵ در صد از آراء را در کارولینای جنوبی به دست آورد و بدین ترتیب جایگاه خود را در برابر دیگر رقبا تحکیم کرد، به طوری که مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه با کسب ۲۲٫۵ درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از او سناتور تد کروز با اختلاف ناچیزی و با کسب ۲۲٫۳ درصد از کل آراء جایگاه سوم را کسب کرد.

اما جب بوش حاکم سابق فلوریدا با کسب تنها ۷٫۸ درصد آراء در جایگاه چهارم ایستاد که این امر باعث شد از رقابت های انتخاباتی عقب نشینی کند. جب بوش (۶۳ ساله) در حالی که اشک خود را نگه داشته بود گفت: «امروز بعد از ظهر کمپین انتخاباتی خود را به حال تعلیق در می آورم». نتایج دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری میان جمهوری خواهان شگفتی ساز بود، زیرا ایالت کارولینای جنوبی پایگاه نامزدهای جمهوری خواه محافظه کار به شمار می آید در حالی که ترامپ نماینده جناح راست محافظه کار مذهبی به شمار نمی آید.

اما در سنگر دموکرات ها، هیلاری کلینتون در ایالت نوادا، با اختلاف کمی از رقیب خود برنی ساندرز پیروز شد، به طوری که کلینتون ۵۲٫۷ درصد آراء، و ساندرز ۴۷٫۲ درصد آراء را کسب کردند.