۳ تروریست وانمود کردند گردشگر هستند

نیروهای امنیتی و خودروهای امدادی و شهروندان در محل انفجار انتحاری در اقصر – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

نیروهای امنیتی و خودروهای امدادی و شهروندان در محل انفجار انتحاری در اقصر – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

روز گذشته در پی تلاشی که ممکن بود به «فاجعه ای توریستی» در معبد الکرنک در شهر اقصر در جنوب مصر منجر شود، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دستور افزایش نیروهای امنیتی در مکان های تاریخی و باستانی را صادر کرد.

روز گذشته معبد الکرنک شاهد حمله ای انتحاری بود که طی آن سه تروریست سعی کردند با خودرویی از پاسگاه امنیتی عبور کنند. منابع امنیتی گفتند: «دو نفر از آن ها از خودرو پیاده شدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و طی تبادل آتش بین دو طرف یکی از آن ها کشته و دیگری جراحات سنگینی برداشت، در عین حال سومین تروریست مسلح از پاسگاه عبور کرد و خود را منفجر کرد».

یک منبع دیگر امنیتی توضیح داد که هدف مهاجمان یک اتوبوس حامل گردشگران بود، و مسلحان تظاهر کردند که گردشگر هستند. بنا به گفته شاهدان عینی، راننده تاکسی که آن ها را جا به جا می کرد پس از آن که علائم دستپاچگی بر آن ها نمایان شد، به پلیس اطلاع داد. این حادثه تنها چند روز پس از حمله ای در نزدیکی اهرام در قاهره صورت گرفت که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی شده بود. کارشناسان حدس می زنند که هدف از این حملات هدف قرار دادن بخش گردشگری مصر، و شبیه سازی نسخه ای است که در دهه نود در این کشور روی داد.