حکم اعدام برای ۱۴ نفر و حبس برای ۹ نفر به اتهام کشتن نیروهای امنیتی و ساخت بمب

عکس از حوادث و آشوب های العوامیه – عکس از الشرق الأوسط

عکس از حوادث و آشوب های العوامیه – عکس از الشرق الأوسط

احکام اولیه علیه متهمان به تروریسم که روز گذشته از سوی  دادگاه عربستان سعودی صادر شد، از دست داشتن «حزب الله» لبنان با باندی که وظیفه حمله به نیروهای امنیتی در شهرستان العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان سعودی را داشت پرده برداشت.

پس از آن که دادگاه جنایی تخصصی در ریاض حکم اعدام ۱۴ نفر و حبس ۹ نفر دیگر را صادر کرد، مشخص شد متهم دهم که در این باند به اعدام محکوم شده است، چیزی درباره شخصی که برای سفر به لبنان و دیدار با «حزب الله» اعلام آمادگی کرده بود تا در آن جا صدور مجله ای ویژه اخبار العوامیه را پیگیری کند، به نیروهای امنیتی در این باره چیزی نگفته بود. این فرد از طریق آشنایی با «جنبش جوانان آزاد»، به ایجاد کارگاهی برای ساخت بمب (مولوتوف) و تحویل بخش بزرگی از آن ها به گروه هایی که مسؤل هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و گشت های امنیتی بودند کمک کرده بود.

یکی از متهمان به قتل اعتراف کرد که درآشوب های العوامیه و بستن ورودی های شهرک و سوزاندن لاستیک خودروها جهت جلوگیری از ورود گشتی های امنیتی شرکت داشت، که در پاسخ به تحریک شیخ نمر و به دستور مستقیم یکی از دوستانش که طی درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده بود این کار را کرده بود. وی همچنین به منظور تحریک به آشوب اقدام به عکس  گرفتن و ضبط ویدیوهایی کرده بود  و آن ها در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود.