ابوظبی: علی القطان

تیم ملی سعودی تلاش می‌کند سه امتیاز بازی امروز را درو کند و صدرنشین گروه خود در رقابت‌های جام آسیا در امارات بشود، آن هم در دیدار با حریف قطری خود در استادیوم «شهر ورزشی زائد» در ابوظبی در مرحله سوم دور اول این مسابقات.
پیش از این مسابقه، صعود هر دو تیم به مرحله بعد (یک شانزدهم) مسابقات قطعی شده اما این بازی تکلیف صدرنشینی گروه را مشخص می‌کند که هماکنون تیم قطر فقط با تفاضل گل از تیم سبز سعودی جلو افتاده‌است.
مسابقه رنگ و بویی آمریکای لاتینی دارد؛ خوان آنتونیو پیتزی آرژانتینی هدایت تیم سعودی را به عهده دارد و فلیکس سانچز اسپانیایی مربی‌گری تیم ملی قطر را.
پیروزی سعودی بر دو تیم کره شمالی و لبنان نشان داد که این تیم از تجربیاتی که بازیکنانش از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دست آورده‌اند، استفاده می‌کنند.
دروازه تیم سبز در دو بازی گذشته بسته ماند و این تیم در چهار نیمه دو بازی قبل موفق به گلزنی شد. این چهارمین رویارویی این دو تیم در جام ملت‌های آسیا خواهد بود؛ سه بازی قاره‌ای قبلی میان دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود.
اگر تیم سبز سعودی بتواند در این مسابقه به پیروزی دست یابد، به جایگاه اول گروه پنج صعود می‌کند و در مرحله بعد به دیدار تیم دوم گروه چهار خواهد رفت و اگر در جایگاه دوم بماند، باید به دیدار تیم اول گروه شش برود.
سبز سعودی باید به ورزشگاه شهر ورزشی ابوظبی برود، همان ورزشگاهی که شاهد قهرمانی تیم در جام آسیایی در سال ۱۹۹۶ بود. این ورزشگاه همچنین میزبان فینال این دوره از مسابقات خواهد بود. علاوه براین در این ورزشگاه در آن دوره تیم سبز سعودی دو مسابقه یک چهارم نهایی را برگزار کرد و تیم چین را با نتیجه ۳–۴ مغلوب ساخت و تیم ایران را پس از تساوی در وقت قانونی با ضربات پنالتی در این مرحله حذف کرد.
از طرفی تیم قطر تاکنون از مرحله یک‌هشتم مسابقات جام آسیایی فراتر نرفته، اما هماکنون در صدر گروه نشسته آن هم با تفاضل گل. این خود به این تیم انگیزه می‌دهد تا صدرنشینی گروه را حفظ کند تا در مرحله بعد با تیم سهل‌تری روبه رو شود.
تیم قطر با نتیجه تساوی هم این جایگاه را حفظ خواهد کرد.