هفت کشته در یک سانحه هوایی بر فراز یخچال های طبیعی آلپ

برلین :الشرق الأوسط
انجمن بی خانمان های آلمان روز شنبه (۲۷ ژانویه -۷ بهمن) گفت دستکم ده نفر از افراد بی خانمان در خیابان های آلمان بر اثر شدت سرمای زمستان یخ زدند.
فرینا رینکه مدیر این سازمان افزود «این افراد در هامبورگ و کولونیا و دوسلدورف و برلین جان خود را از دست دادند».
خبرگزاری آلمان گزارش داد «دو نفر در برلین در چند روز گذشته بر اثر سرمای شدید جان باختند و یک نفر که روی نیمکت پارک نشسته بود قربانی سرما شد. جسد یک شهروند هم در گرمابه متروکه پیدا شد».
انجمن بی خانمان های آلمان آمار افرادی که بر اثر سرما می میرند را جمع آوری می کند. این ارگان با توجه به نبود آمار رسمی در این زمینه از دهه نود میلادی (دهه هفتاد) فعالیت خود را آغاز کرد.
از سوی دیگر، جسد دو نفر روز شنبه ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) در یکی از یخچال طبیعی آلپ ایتالیا پیدا شد. این سانحه بر اثر برخورد یک فروند هواپیمای کوچک گردشگری با یک بالگرد حامل اسکی بازها روی داد. تیم نجات آلپ در ایتالیا از افزایش قربانیان این سانحه به هفت نفر خبر داد.
خبرگزاری ایتالیا (انسا)‌ گفت «فرانک هانسلر (۴۹ ساله) ، راهنمای کوهستان در ایتالیا در میان پنج قربانی این سانحه است. دو نفر هم در هواپیما جان خود را از دست دادند».
این سانحه هوایی روز جمعه ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در منطقه ای نزدیک مرز فرانسه روی داد.
هویت خلبان بالگرد که در این سانحه کشته شده شناسایی شد. دو نفر دیگر به شدت زخمی شده اند.
بالگرد حامل چندین اسکی باز و هواپیمای دیگر حامل یک مربی خلبانی و دو خلبان کارآموز بوده است.
یکی از ماموران پلیس به رادیو رای ایتالیا گفت «گویا هواپیمای فرانسوی بدون ابلاغ برج دیده بانی ایتالیا از مرز ایتالیا عبور کرده است».