مسکو قرارداد فروش موشک های «اس -۳۰۰ » را به تهران قطعی می کند

حسن روحانی رئیس جمهور ایران

حسن روحانی رئیس جمهور ایران

منابع آگاه ایرانی تأکید کردند که دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران با نزدیک شدن زمان انتخابات شهرداری با چالش های فراوانی مواجه است، زیرا بیش از ۷۰ درصد ازمدیران منطقه ای و استانی از جریان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق این کشور هستند. محسن علی زاده، معاون امور ورزشی محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران فاش کرد که دولت، لیستی از مدیران وابسته به احمدی نژاد در اختیار دارد و جایگزین کردن آن ها با افراد دیگر را آغاز کرده است. خبرگزاری «تسنیم» ، آژانس نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گزارش داد که دولت روحانی از دو ماه پیش اقدام به ارزیابی اساسی برای حذف مدیران غیر هماهنگ با سیاست دولت کرده است.

حسین علی امیری، سخنگوی وزارت کشور نیز به نوبه خود گفت: «۴۳۰ شهردار داریم که برخی از آن ها از دولت قبلی هستند، و معاون سیاسی وزیر کشور هم اکنون در حال ارزیابی عملکرد مدیران در استان ها و ولایت ها است تا کسانی که سیاست های دولت را قبول نمی کنند را برکنار کنیم».

از سوی دیگر، سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع ایران گفت که تهران هفته آینده قراردادی را با مسکو امضا خواهد کرد تا سیستم های موشکی «اس – ۳۰۰» را تحویل بگیرد. تحویل این سیستم های موشکی را دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه در سال ۲۰۱۰، در چارچوب تحریم های آن زمان شورای امنیت بر علیه تهران، متوقف کرده بود.