وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی به کشورهای اروپایی هشدار داد طرح آنها برای ایجاد «سازوکار ویژه» ای برای دور زدن تحریم های آمریکا هرچند ممکن است روزنه امیدی برای ایران ایجاد بکند، اما در نهایت رویکرد سختگیرانه آمریکا در قبال ایران آن را بی اثر خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، انور قرقاش روز سه شنبه در نیویورک به رویترز گفته است که نگران اختلاف سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان با آمریکا بر سر توافق هسته ای با ایران، موسوم به برجام است.

وی تصریح کرده است، آمریکا و سه کشور اروپایی بر سر آینده فعالیت هسته‌ای ایران، توقف برنامه موشکی و پایان دادن به فعالیت‌های منطقه ای ایران توافق دارند.

انور قرقاش تاکید کرده است: هرچه زودتر ما بتوانیم به این اختلاف نظرها پایان بدهیم بهتر است.

وزیر امور خارجه امارات متحد عربی در ادامه گفته است: ایرانی های روی این حساب می کنند و شاید هم در حال ایجاد شکاف میان رویکرد واشنگتن و سیاست اروپایی ها است.

اخیرا ترامپ به طور رسمی خروج کشورش از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد و در فرمانی برگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران را که بر اساس برجام تعلیق شده بودند اعلام کرد.

در این میان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین کشورهایی هستند که از این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت کرده‌اند.

کشورهای عربی حامی اقدام ترامپ معتقدند این کشورها با هم به خصوص برای مقابله با برنامه هسته ای ایران، موشک های بالستیک ایران و نفوذ منطقه ای این کشور همکاری می‌کنند.