ابوبکر البغدادی سرکرده داعش - عکس از اسوشیتدپرس

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش – عکس از اسوشیتدپرس

در میان اخبار و گزارش ها و اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق مدعی شده که بغدادی کشته شده است.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق روز دوشنبه اعلام کرد که بغدادی پس از زخمی شدن در حمله هوایی کشته شده است.

جعفری این مطلب را در صفحه شخصی توییتر خود منتشر کرده است.

وزارت کشور عراق پیشتر با تاکید بر اینکه ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش در حمله نیروهای هوایی عراق در غرب الانبار زخمی شده است، اعلام کرد که وی برای معالجه به داخل سوریه و مناطق تحت تصرف داعش منتقل شده است.

گفته می‌شود حمله هوایی جنگنده‌های عراقی با کمک سازمان اطلاعات نظامی این کشور صورت گرفته است. جنگنده‌ها در جریان این حمله، نشست مقامات گروه داعش را در باغی در کنار مدرسه “الکندی” در منطقه سعده از توابع منطقه القائم هدف قرار دادند.

این حمله موجب زخمی شدن بغدادی و کشته شدن ابوحذیفه العدنانی و احمد عطا الله، محافظان وی و نیز چندین نفر دیگر از مقامات و سران داعش شده است.

سخنگوی گروه داعش نیز زخمی شدن ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش را در حمله هوایی تایید کرده و از هواداران داعش خواسته برای سلامتی وی دعا کنند.

“طه صبحی” ملقب به ابومحمد العدنانی الشامی، سخنگوی گروه تروریستی داعش در صفحه توییتر خود ضمن تایید زخمی شدن ابوبکر البغدادی از طرفداران این گروه خواست تا “برای شفای عاجل او” دعا کنند.

پاتریک رایدر٬ سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا (سنتکوم) روز یکشنبه گفت: «من می‌توانم تایید کنم که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی روز گذشته حملاتی را انجام دادند٬ اما حضور ابوبکر بغدادی در میان اهداف، تا این لحظه قابل تایید نیست.»

مرگ ابوبکر بغدادی، در صورت تایید، می‌تواند پیروزی بزرگی برای ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی “دولت اسلامی” محسوب شود.