ادامهٔ کار دادگاه‌ اعدام حوثی‌ها علیرغم امضای توافقنامهٔ تبادل اسرا

علیرغم امضای توافقنامهٔ تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان، دادگاه‌های اعدام حوثی‌ها برای کسانی که به جرم همکاری با دولت یمن بازداشت شده و به آنها انگ «خیانت بزرط» زده می‌شود، متوقف نشده‌است.
به گزارش الشرق الاوسط، حوثی‌ها به حملاتشان به دشمنان سیاسی خود در صنعا ادامه می‌دهند و به خانه‌های آنها می‌ریزند؛ چرا که با طرح ایرانی‌شان مخالف هستند و در کنار دولت قانونی یمن ایستاده‌اند.
یک منبع رسمی حوثی ذکر کرد دادگاه جنایی حوثی‌ها در صنعا روز گذشته حکم اعدام یکی از بازداشت‌شدگان را به تهمت ارتباط با دولت قانونی یمن و ائتلاف عربی صادر کرد.
این حکم همچنین شامل مصادرهٔ اموال این زندانی نیز شد. همزمان با آن ۵ نفر دیگر به تهمت ارتباط با «القاعده» به زندان محکوم شدند.
در واقع این عادت حوثی‌ها است که به مخالفان سیاسی و رسانه‌ای خود تهمت ارتباط با گروهک‌های تروریستی می‌زنند تا آنها را بر اساس قانون یمن به اعدام یا حبس ابدی محکوم کنند.
پایبند نبودن حوثی‌ها به توافقنامهٔ تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان که در انتظار اجرا است، نیت‌های آنها را در برابر این توافقنامه نشان می‌دهد.
شاهدان عیانی در صنعا به «الشرق الاوسط» گفتند که مسلحان حوثی روز گذشته به منزل عباس النهاری یکی از اعضای پارلمان ریخته و بعد از بیرون کردن خانواده‌اش آن را تصرف کردند.
بر اساس اذعان این شاهدان حوثی‌ها دو روز برای تصرف این خانه کمین کرده‌بودند و آنها همیشه خانه‌های دشمنان خود را اینگونه تصرف می‌کنند.
بر اساس آمارهای یمنی تا کنون خانهٔ ۲۳۵ شخصیت سیاسی، اجتماعی و نظامی در صنعا توسط حوثی‌ها از زمان کودتای آنها تا اکتوبر گذشته مورد حمله، غارت و تصرف قرار گرفته‌است.
از میان این خانه‌ها ۸۸ مورد متعلق به فرمانده‌های سیاسی و حزبی، ۴۵ مسئول دولتی دولت قانونی یمن، ۸ وزیر، ۱۰ مشاور دولتی و اصلی، ۱۶ نمایندهٔ پارلمان و ۱۰ مورد متعلق به دیپلماتیک‌ها بود به اضافهٔ اینکه خانهٔ ۲۶ صاحب سرمایه‌دار نیز مورد تصرف قرار گرفت.
بر اساس این آمار هنوز ۱۱۴ مورد از این خانه‌ها و ویلاها در صنعا در تصرف حوثی‌ها هستند.
به گفتهٔ منابع آگاه حوثی‌ها شروع به فروش برخی از این خانه‌ها کرده و برخی دیگر را تبدیل به زندانی برای کسانی کردند که ربوده‌اند. آنها همچنین برخی از این خانه‌ها را تبدیل به مراکز آموزشی و انبار مهمات کردند.