سقوط ۵۰۰ کشته و آوارگی ۸ هزار نفر

نیروهای عراقی روز گذشته در برابر پیشروی داعش به مناطق اطراف رمادی عقب نشینی کردند – عکس از آسو شیتد پرس

نیروهای عراقی روز گذشته در برابر پیشروی داعش به مناطق اطراف رمادی عقب نشینی کردند – عکس از آسو شیتد پرس

شهر رمادی، مرکز استان انبار در غرب عراق، پس از دو روز نبرد، روز گذشته به دست مسلحان سازمان تروریستی داعش سقوط کرد. سقوط این شهر پس از فروپاشی امنیتی صورت گرفت تا زمینه را برای به کنترل در آمدن مقر فرماندهی عملیاتی بزرگ ترین استان عراق به دست این سازمان افراطی آماده کند.

یکی از افسران فرماندهی عملیات انبار به «الشرق الأوسط» گفت: «عناصر سازمان داعش با هفت خودروی بمب گذاری شده به مقر فرماندهی عملیاتی در قصرهای ریاست جمهوری شمال رمادی یورش بردند و برج های مراقبت و دروازه های اصلی را پس از عقب نشینی نیروهای ارتشی از آن جا به طور کامل به دست گرفتند».

مهند هیمور، مشاور صهیب الراوی استاندار انبار، به نوبه خود به خبرگزاری فرانسه گفت: «بیش از ۵۰۰ نفر از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی طی دو روز گذشته کشته شدند». این در حالی است که سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد در حدود ۸ هزار نفر در همین مدت از رمادی آواره شده و به بغداد رفتند.

حیدر العبادی نخست وزیر روز گذشته به نیروهای مسلح و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) دستور داد خود را برای آزاد سازی انبار آماده کنند. پیش از این نیز در روز گذشته مجلس شورای استان انبار، مشارکت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در آزاد سازی این استان را تصویب کرد.