هیئت های سیاسی و مردمی لبنان به سوی سفارت ریاض.. برای همبستگی

سفیر علی عواض العسیری هنگام استقبال از هیئت های لبنانی در سفارت عربستان سعودی در بیروت که برای ابراز همبستگی با این کشور آمده بودند – عکس از دلاتی ونهرا

سفیر علی عواض العسیری هنگام استقبال از هیئت های لبنانی در سفارت عربستان سعودی در بیروت که برای ابراز همبستگی با این کشور آمده بودند – عکس از دلاتی ونهرا

پس از موضع گیری عربستان سعودی و کشورهای خلیج مبنی به «بازنگری» در روابط با لبنان که به علت موضع اخیر این کشور درباره همبستگی عربی صورت گرفت، و در پی جلسه دو روز پیش دولت لبنان که در سطح آرمان های کشورهای خلیج نبود، عربستان سعودی و امارات و بحرین روز گذشته اقدامات جدیدی علیه لبنان اتخاذ کردند.

عربستان سعودی روز گذشته از تمام شهروندان خود خواست برای حفظ امنیت خود از سفر به لبنان خودداری کنند، و از شهروندان مقیم و یا مسافرانی که در لبنان حضور دارند درخواست کرد این کشور را ترک کنند. بحرین نیز موضع مشابهی اتخاذ کرد. وزارت خارجه امارات نیز به نوبه خود روز گذشته اعلام کرد، که وضعیت هشدار از سفر به لبنان را به ممنوعیت سفر به این کشور ارتقا داد و تصمیم گرفت اعضای هیئت دیپلماتیک خود را در بیروت به حداقل کاهش دهد.

در همین راستا، هیئت های سیاسی و مردمی لبنان روز گذشته برای ابراز همبستگی با عربستان سعودی در برابر حملات مستمر حزب الله و متحدانش، به سوی سفارت این کشور در بیروت رفتند.

از سوی دیگر، منابع دولتی لبنان به «الشرق الأوسط» گفتند: «آماده سازی برای ارسال یک هیئت دولتی به ریاست تمام سلام نخست وزیر لبنان برای سفر به کشورهای خلیج جهت توضیح دیدگاه رسمی لبنان شروع شده است». آن ها افزودند: «در حال حاضر ارتباط با این کشورها برای تعیین امکان انجام سفر و چگونگی برخورد با این موضوع برقرار است، تا پس از آن اعضای هیئت دولتی مشخص شوند».