وکلای عیاش شواهد دادستانی را بی پایه و ناقص دانستند
دادگاه بین المللی رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان روز گذشته به دفاعیات گروه متهمین استماع کرد.
به گزارش الشرق الأوسط، جلسه روز گذشته دادگاه با دفاع از سلیم عیاش آغاز شد و گروه دفاع شواهد و ادله‌ای که متعلق به خطوط تلفن همراه «تاتش» و «الفا» بود را پر از شک و شبهه عنوان کرد.
این گروه همچنین ادعا کرد که شواهد ناقص بوده و اطلاعاتی که ارائه شد همگی بی پایه و اساس است.
گروه وکلای عیاش عنوان کرد که کیفرخواست ارائه شده، عیاش را متهم به مشارکت در عملیات، زیر نظر قرار دادن رفیق الحریری، خرید کامیون و انجام این عملیات محکوم کرد که همه این اتهامات فقط با تکیه بر داده‌های تلفن همراه، تحلیل‌های دادستانی و دو کارشناس خارج از دادگاه بود.
آنها همچنین گفتند تماس‌هایی که در یک بازه زمانی معین با تفلن همراه رد و بدل می‌شوند به تعیین محدوده مکانی استفاده کنندگان این تلفن‌ها کمک می‌کند و نقطه دقیق آنها و همچنین استفاده کننده و محتوای مکالمه را مشخص نمی‌کند.
آنها همچنین اشاره کردند که محتوای هیچ مکالمه‌ای نیز بدون وجود شاهدان سمعی دال بر ارتباط چهار متهم دیگر با عیاش، تهمتی را متوجه وی نمی کند.
آنها همچنین اذعان کردند که دادستانی نتوانست برای محتوای مکالمه‌های تلفن همراه شاهد عیان حاضر کند. از سوی دیگر  تمام تحلیل‌هایی که راجع به داده‌های ارتباطی ارائه شده ناقص و پر از ایراد است.
گروه دفاع عیاش به نقص اطلاعات شاهدان دو شرکت «تاتش» و «الفا» اشاره کرد و گفت شاهد شرکت «تاتش» در قسمت ثبت تماس‌ها فعالیت نداشته و هیچ‌گونه تخصصی در زمینه نقشه‌های مخابراتی ندارد. از سوی دیگر اسناد «الفا» دقیق نبوده و داده‌های ارائه شده از سوی آنها مشکوک است.
لازم به ذکر است که در پرونده ترور رفیق حریری پنج تن از رهبران حزب الله به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر وقت لبنان، متهم شدند. مصطفی بدرالدین، حسین حسن عنیسی، سلیم جمیل عیاش، حسن حبیب مرعی و اسد حسن صبرا پنج نفر مذکور هستند که از این میان بدرالدین ۱۳ مه سال جاری میلادی در پایگاه حزب الله در فرودگاه دمشق کشته شد و اطلاعاتی در مورد وضعیت دیگر افراد در دست نیست.