واشنگتن به دنبال خلع سلاح هسته‌ای است و پیونگ یانگ در جستجوی پایان جنگ

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز در ملاقات با مون جایه این رییس جمهور کره جنوبی در پیونگ یانگ گفت که انتظار دارد در مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره با آمریکا پیشرفت هایی حاصل شود.
به گزارش الشرق الاوسط، برای اولین بار سران دو کره توانستند در اداره کمیته مرکزی حزب حاکم کار کره شمالی دیدار سران برگزار کنند.
وی با اشاره به تلاش های رییس جمهور کره جنوبی برای کمک به انجام اولین دور از مذاکرات سران کره شمالی و آمریکا در ماه ژوین سال جاری میلادی در سنگاپور گفت که این موضوع باعث تثبیت اوضاع در شبه جزیره کره شده است.
مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی به منظور سفری سه روزه و دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، صبح  سه شنبه به وقت محلی وارد پیونگ یانگ شد. رئیس جمهوری کره جنوبی در راس هیات ۱۱۰ نفره سیاسی و اقتصادی در فرودگاه بین المللی سانا پیونگ یانگ مورد استقبال صد‌ها تن از شخصیت‌های کره شمالی از جمله «یو جونگ» خواهر رهبر این کشور قرار گرفت.
آنطور که تصاویر زنده مراسم استقبال از رییس جمهوری کره جنوبی نشان می‌دهد، «این» در بدو ورود به پیونگ یانگ مورد استقبال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار گرفته است.
کیم در ابتدای این دیدار گفت: آقای مون به آغاز شروع مذاکرات تاریخی کره شمالی-آمریکا کمک کرد. به خاطر این دیدار شرایط منطقه‌ای ثبات یافته و نتایج بیشتری مورد انتظار است.
رئیس جمهور کره جنوبی در این دیدار تصمیم رهبر کره شمالی را زمینه ساز فرایند صلح دانست.
سومین دیدار سران دو کره در حالی صورت می گیرد که میان آمریکا و کره شمالی بر سر مساله خلع سلاح و اعلام رسمی پایان جنگ دو کره اختلافات شدید وجود دارد.