نخست‌وزیر انگلیس قصد استعفا ندارد

تیریزا مای نخست‌وزیر انگلیس از آمادگی خود برای ارائه پیشنهاد جدید به اتحادیه اروپا جهت خروج از بن‎‌بست مذاکرات «برگزیت» خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، تیرزا مای با وجود مشکلات درون حزبی در خصوص خروج از اتحادیه اروپا «برگزیت» که ممکن است پست نخست‌وزیری خود را از دست بدهد، همچنان بر ماندن در این پست برای مدت بیشتری اصرار دارد.
وی از اعضای حزب خود خواست تا باهم‌دیگر متحد شده و از پیشنهاد جدید او در خروج از اتحادیه اروپا پشتیبانی کنند.
وی در این زمینه گفت: «پیام من اتحاد و همبستگی است… ما می‌توانیم برای انگلیس یک توافق خوب را رقم بزنیم».
بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس، روز گذشته به پیشنهاد تیرزا مای حمله تندی همراه با کلمات کنایه‌آمیزی انجام داد و استراتژی خروجش را به «خطرناک، ناپایدار و تحقیر سیاسی» توصیف کرد.
وی گفت: «ای دوستان محافظه کار من، این دموکراسی نیست؛ این چیزی نیست که ما برای آن رأی دادیم. این وضعیت وحشتناک است».
از سوی دیگر تیرزا مای در دفاع از پیشنهاد جدید خود در گفتگو با «بی بی سی» گفت: «ما این پیشنهادات را ارائه می‌دهیم چراکه طرح اتحادیه اروپا برای ما قابل قبول نیست… آنها ایرلند شمالی را در اتحادیه گمرکی نگه می‌دارند».
در همین راستا ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در یک نشست عمومی در شهر فرایبورگ آلمان گفت: «بحث در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز دور از واقعیت است… گاهی وقتها تصور می‌کنم که بریتانیایی‌ها بر این باور هستند که این ما هستیم که می‌خواهیم از انگلیس خارج شویم، اما واقعیت کاملا برعکس است… مردم انگلیس به درستی از پیامدهای خروج از اتحادیه اروپا مطلع نیستند».