هزاران الجزایری در محکومیت خشونت و کشتار در غردایه تظاهرات کردند – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

هزاران الجزایری در محکومیت خشونت و کشتار در غردایه تظاهرات کردند – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

روز گذشته در درگیری بین پیروان مذهب مالکی و پیروان مذهب اباضی در شهر غردایه در الجزایر دست کم ۲۵ نفر کشته شده و دهها تن دیگر زخمی شدند که شدت جراحت برخی از آنها زیاد است. بنا به گزارش روز گذشته خبرگزاری الجزایر، این درگیری به علت نزاع بین دو طرف درگیر، که سال ها است با یکدیگر نزاع دارند، صورت گرفت.

در این درگیری ها که بین دو گروه الشعبانه و المزابیین صورت گرفت و دو روز کامل به طول انجامید، دو طرف درگیر به آتش زدن و غارت خانه ها و مغازه ها و خودروها دست زدند که باعث دخالت نیروهای ضد شورش شد. این نیروها برای متفرق کردن جمعیت درگیر از گاز اشک آور استفاده کردند. در عین حال برخی از نیروهای امنیتی دچار جراحات شدیدی شدند و تحقیقات درباره استفاده غیر نظامیان از اسلحه در سطح وسیعی از شهر القراره آغاز شد.

دفتر ریاست جمهور الجزایر روز گذشته اعلام کرد که عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور، برای بررسی اوضاع جاری در ایالت غردایه، دستور نشست فوق العاده داد و عبد المالک السلال نخست وزیر، دریاسالار احمد قاید صالح معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش، و احمد اویحیی، وزیر دولت و مدیر دربار ریاست جمهوری در این نشست حضور یافتند. در این نشست آخرین اوضاع در الغردایه، پس از حوادث خونین این شهر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.