سقوط مرکز پذیرش و ارسال عناصر «داعش» در منبج

مبارزان جبهه فتح الشام ، النصره سابق، پس از آزاد کردن یکی از مناطق جنوبی شهر حلب – عکس از خبرگزاری فرانسه

مبارزان جبهه فتح الشام ، النصره سابق، پس از آزاد کردن یکی از مناطق جنوبی شهر حلب – عکس از خبرگزاری فرانسه

گروه های مخالف سوری، روز گذشته صحنه شهر حلب در شمال سوریه را دگرگون کردند. پس از آن که سعی داشتند محاصره بخش های شرقی تحت کنترل خود را بشکنند، اینک مواضع استراتژیک نظام و شبه نظامیان وابسته به آن را در جنوب و غرب شهر به محاصره در آورده اند.

ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد، مبارزان اپوزیسیون موفق شدند محله های شرقی که از ۳ هفته پیش به محاصره نیروهای سوریه در آمده اند را بشکنند.

از سوی دیگر جنبش «احرار الشام» که در این نبردها شرکت دارد اعلام کرد، کنترل کامل محله راموسه را به دست گرفته و جاده حلب را باز کرده است.

در همین حال، نیروهای حامی رژیم از جمله حزب الله بسیج شدند، به طوری که اطلاعات رسیده حاکی از آن است پس از وخامت اوضاع در آن جا،«حزب الله» روز گذشته نزدیک به ۴۰۰ مبارز از جبهه شمالی ارسال کرده است. در عین حال حزب الله کشته شدن یکی از فرماندهان خود، ملقب به «ابو عیسی»، طی مشارکت در نبردهای حلب را تسلیت گفت.

همزمان، مسؤلان کرد اعلام کردند، نیروهای سوریه دموکرات به زودی کنترل شهر منبج در شمال حلب را به دست خواهند گرفت و بدین ترتیب مرکز پذیرش و ارسال عناصر «داعش» به اروپا به زودی سقوط خواهد کرد.

شرفان درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج به «الشرق الأوسط» گفت: «با به دست گرفتن کنترل منبج، سازمان داعش را از مرکز ارتباطی و پذیرش و صادر کردن تروریست از اروپا و به آن ، محروم کردیم، به همین خاطر می بینیم که آن ها برای ماندن در آن جا از جان گذشتگی می کنند».