وزارت کشور اعلام می کند ۹ نفر تحت تعقیب هستند

افراد تحت تعقیب وزارت کشور عربستان سعودی

افراد تحت تعقیب وزارت کشور عربستان سعودی

سرلشکر منصور ترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی جزئیات جدیدی از عملیات تروریستی هفتم آگوست گذشته، که نمازگزاران مسجد اورژانس در منطقه عسیر در جنوب غربی عربستان سعودی را  هدف قرار داد و منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی و چهار  تن از کارگران بنگلادشی و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شده بود را فاش کرد.

سرلشکر ترکی تأکید کرد تحقیقات نشان داد یوسف سلیمان عبد الله السلیمان، عامل انتحاری، که دارای ملیت عربستان سعودی است با یک گروه تروریستی در ارتباط بوده است. سخنگوی امنیتی افزود در روزی که عملیات تروریستی انجام شد، یوسف السلیمان کمربند انفجاری را به تن کرد و با همکاری یکی از عناصر باند تروریستی به نام صلاح علی عایض آل دعیر الشهرانی که از سربازان نیروهای ویژه اورژانس است و تحت تأثیر تفکر عموی تحت تعقیب خود سعید الشهرانی قرار گرفته بود، به سوی مقر نیروهای اورژانس در منطقه عسیر رفت.

در همین راستا، وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته در بیانیه ای نام ۹ نفر را که در عملیات تروریستی اخیر در کشور دست داشتند به عنوان افراد تحت تعقیب اعلام کرد. سرلشکر ترکی توضیح داد این نه نفر علاوه بر عملیات تروریستی اخیر در چندین عملیات تروریستی دیگر شرکت کرده بودند. وی گفت دستگیری این افراد به جمع آوری معلومات بیشتری می انجامد که باعث دستیابی به موفقیت در کشف و خنثی کردن باندهای تروریستی خفته خواهد شد.