منامه پایتخت بحرین

منامه پایتخت بحرین

بحرین روز گذشته تأکید کرد که به پروژه اصلاحاتی که ملک حمد بن عیسی آل خلیفه آن را ترسیم کرد ادامه می دهد. این کشور همچنین تأکید کرد، اجرای توصیه های کمیته مستقل بحرینی که مکلف به انجام تحقیقات در حوادث سال ۲۰۱۱ شده بود، پایان راه پروژه اصلاحاتی نخواهد بود.

دربار سلطنتی در پی بیانیه کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین به ریاست پرفسور محمود شریف بسیونی، که به «کمیته بسیونی» شهرت دارد، گفت: «روند اصلاحات با بهره گرفتن از حمایت مردمی در پروژ اصلاحاتی که در منشور اقدام ملی آمده است ادامه دارد».

کمیته مستقل حقیقت یاب اعلام کرده بود که دولت بحرین تمامی توصیه های این کمیته را در چارچوب تحقیقات خود در خصوص حوادثی که از ۱۴ فوریه (بهمن ماه) تا ۱۶ مارس (فروردین ماه) ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، اجرا کرد. علی العرادی معاون رئیس مجلس نمایندگان بحرین نیز به نوبه خود تأکید کرد که تشکیل کمیته تحقیقات در حوادث و اجرای توصیه های آن، منعکس کننده جدیت بحرین و رهبری این کشور در رویکرد اصلاحات است. وی افزود: «روند اصلاحات همچنان ادامه دارد». العرادی تأکید کرد پروژه اصلاحات یک «جهش بزرگ» است که شامل اقداماتی است که در چندین مرحله و با حرکت مدام انجام می شود.

دربار سلطنتی همچنین از دولت به ریاست شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه به علت تلاش برای تحقق توصیه ها، و همچنین حمایت و پیگیری مستمر شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و معاون فرمانده عالی و معاون اول نخست وزیر تشکر و قدردانی کرد.