وزیر کشور این عملیات را به بحران «حزب الله» با بانک ها ربط داد

نیروهای امنیتی و نیروهای اورژانس لبنان در اطراف منطقه انفجاری که در غرب بیروت در نزدیکی بانک بلوم رخ داد – عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای امنیتی و نیروهای اورژانس لبنان در اطراف منطقه انفجاری که در غرب بیروت در نزدیکی بانک بلوم رخ داد – عکس از خبرگزاری فرانسه

سیاستمداران لبنانی بین انفجار بمبی که بعد از ظهر روز گذشته در نزدیکی «بانک لبنان و مهاجرت» در بیروت کار گذاشته شده بود و تیرگی روابط بین بخش بانکی لبنان با «حزب الله» را ربط دادند. تیرگی روابط در پی مسدود شدن حساب های حامیان حزب الله در راستای اجرای قانون آمریکا انجام می شود. انفجار این بمب تلفات جانی در پی نداشت.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان توجیه اتهامات به طرف معینی پیش از انجام تحقیقات را رد کرد، اما به ارتباط این عملیات با بحران موجود بین حزب الله و بانک ها اشاره کرد به ویژه این که بانک مزبور اولین بانکی است که اجرای قانون آمریکا را آغاز کرد.

المشنوق تأکید کرد این انفجار پیام روشنی به بانک بود. وی به «الشرق الأوسط» گفت، بخش بانکی قوی تر از همه بمب گذاری ها است زیرا نشان دهنده همه ملت لبنان است، و موفقیت آن مسلم است، و هر اتفاقی بیفتد قانون را اجرا خواهد کرد.

المشنوق با اشاره به آن چه در خصوص شایع شدن هشدارهای غربی و محلی از عملیات تروریستی داعش که ممکن است در ماه رمضان اتفاق بیفتند گفت: «روشن است که این بمب گذاری خارج از چارچوب بمب گذاری های است که نیروهای امنیتی آماده آن بودند».

نعمان الازهری رئیس «بانک لبنان و مهاجرت» گفت: «هیچ پیام تهدیدی دریافت نکردیم و نمی خواهیم عجله کنیم و منتظر نتیجه تحقیقات می مانیم».

وی تأکید کرد: «ما به عنوان یک بانک مشتاقیم که بانک به روش مثبتی در راستای منافع همه کار کند و هیچ اقدامی که به گروه خاصی ضرر برساند اتخاذ نمی کنیم».