خانواده نزار زکا شهروند لبنانی که در تهران بازداشت شده، با اشاره به گزارشی از وی که در تلویزیون ایران پخش شد، گفتند: «این گزارش ساختگی و دروغ است و تهران اخیراً نزار را با شکنجه تحت فشار قرار داد تا او را وادار به اعترافات ساختگی بر اساس خواسته‌های خود کنند».
به گزارش الشرق الاوسط، خانواده زکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نزار ۳ هفته است که از دنیا دور است و در یکی از زندان‌های مخصوص «سپاه پاسداران» زندانی شده‌است. گزارشی که در تلویزیون ایران پخش شد مجموعه‌ای از دروغ و داستان‌های ساختگی است. در این گزارش تصاویری از ربودن نزار در سپتامبر ۲۰۱۵ در مسیر فرودگاه تهران و برای بازگشت به بیروت نشان داده شده‌است».
آنها این گزارش را «امنیتی» قلمداد کرده و گفتند: «در این گزارش تصاویری از نزار با سعد الحریری نخست‌وزیر مکلف لبنان و ویدیوهایی از حضور وی در کنفرانس بین‌المللی به تصویر کشیده شده‌است و ادعا می‌کنند که نزار با کشورهایی از جمله آمریکا و نهادهای اطلاعاتی آنها در ارتباط است».
خانواده زکا ادامه بازداشت و حبس فرزند خود را امری مستبدانه و ظالمانه دانست، به‌ویژه اینکه رئیس‌جمهور ایران پیش از این بازداشت نزار را اشتباهی بزرگ قلمداد کرده و خواستار آزادی وی شده بود.
آنها در ادامه یادآور شدند: «ربایندگان سعی دارند با اظهارات ساختگی از جمله اینکه نزار را دست‌نشانده آمریکا جلوه دهند، خود را در برابر مردم ایران تبرئه کنند».
خانواده نزار تأکید کرد: «ما از این امر اطمینان پیدا کردیم که هدف تهران از شکنجه نزار و حبس وی در زندان‌های سپاه پاسدارن، در راستای اعمال فشار بر وی برای اعترافات ساختگی و بر اساس خواسته‌های آنها بوده‌است تا آن را در تلویزیون خود پخش کنند و گفتنی است که آنها همچنان به شکنجه دادن او ادامه می‌دهند، اما نزار شکنجه را تحمل کرده و به آنچه بر خلاف اعتقاد و وجدانش و بر مبنای خواسته ربایندگان است اعتراف نکرده‌است».