در عمیاتی کم‌نظیر… و تکمیل ۱۰۰درصد طرحی در «مرکز العوامیه»

الدمام: عبید السهیمی
القطیف-ام الحمام: «الشرق الاوسط»

براساس اخبار رسیده به «الشرق الاوسط» نیروهای امنیتی سعودی، دو روز پیش عملیاتی کم‌نظیر را اجرا کردند و تعدادی از افراد تحت تعقیب را در شهر ام الحمام از توابع استان القطیف به محاصره درآوردند.
نام این افراد خارج از فهرستی است که وزارت کشور چندی پیش اعلام کرده بود. مأموران پس از دریافت اطلاعات از تجمع این افراد در یکی از منازل وارد عمل شدند.
پس از محاصره کامل، از آن افراد خواسته شد، خود را تسلیم کنند اما افراد تحت تعقیب شروع به تیراندازی سنگین به سمت نیروهای امنیتی کردند. نیروهای امنیتی ناچار از واکنش مشابه و تیراندازی شدند.
در این درگیری‌ها، واحدهای امنیتی موفق شدند تعدادی از این افراد را بکشند. این افراد که به دلیل مسائل متعدد تحت تعقیب بودند، حاضر به تسلیم خود نشدند و به سمت مأموران تیراندازی کردند. یکی از افراد این گروه دستگیر شد.
نیروهای امنیتی سعودی، پس از شکستن شوکت گروه‌های تروریستی، در دوره‌های زمانی مختلف عملیات منحصر به فردی انجام می‌دهند که معمولاً در این گونه عملیات افراد تحت تعقیب از اهمیت کمتری برخوردارند؛ افرادی که نام‌شان در فهرست بیست و سه و لیست نه نفره گنجانده نشده‌است.
گفتنی است که دستگاه‌های امنیتی سعودی، همچنان به دنبال دو تن از افراد تحت تعقیب موجود در فهرست۲۳ هستند که وزارت کشور در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ نام آنها را اعلام کرد.
از طرفی دیگر فرمانداری منطقه شرقی از اجرا و تکمیل طرحی در مرکز العوامیه به‌طور ۱۰۰ در صد خبر داد و تأکید کرد، این طرح به تعداد زیادی از ساکنان القطیف به‌طور خاص و منطقه شرقی به شکل عام و به دلیل موقعیت استراتژیک آن، خدمات رسانی خواهد کرد. این طرح به عنوان یکی از نمادهای توسعه‌ای منطقه محسوب می‌شود.
مهندس فهد الجبیر فرماندار منطقه شرق توضیح داد، طرح توسعه مرکز العوامیه به‌طور کامل اجرا شد و اجرای آن تنها هشت ماه زمان برد با هزینه‌ای معادل ۶۳ میلیون دلار(۲۳۸میلیون ریال). مساحت این طرح ۱۸۰ هزار مترمربع است.
یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌ها در این مجموعه، مرکز فرهنگی، بازار محلی، خانه میراثی و برج و باروها هستند. پس از اینکه نیروهای امنیتی منطقه را از بقایای تروریسم پاک کردند و بر محله المسحوره تسلط یافتند، محله به شکلی کاملاً متفاوت بازسازی شد تا نشانه‌های آینده و توسعه را با خود همراه سازد.
فرماندار منطقه شرقی گفت: «طرح نقش مهمی در کاهش جرم و جنایت و فعالیت‌های تروریستی بازی خواهد کرد. توسعه همه آنها را شکست می‌دهد. این طرح همچنین نقش مهمی در زندگی مردم شهر العوامیه و استان القطیف بازی خواهد کرد».
اجرای این طرح زیرنظر شاهزاده سعود بن نایف بن عبدالعزیز امیر منطقه شرق در ماه فوریه ۲۰۱۸ آغاز شد و گام مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی و شکوفایی فضای فرهنگی محسوب می‌شود.