یمنی ها در حال انتقال کمک ها شامل غذا، دارو و مواد پزشکی هستند که از امارات به بندر عدن وارد شدند – عکس از خبرگزاری فرانسه

یمنی ها در حال انتقال کمک ها شامل غذا، دارو و مواد پزشکی هستند که از امارات به بندر عدن وارد شدند – عکس از خبرگزاری فرانسه

شورشیان حوثی با حمایت از ارتش وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، بامداد روز گذشته برخی مناطق در استان تعز در مرکز یمن را بمباران کردند.

ساکنان محلی گفتند که این نیروها با استفاده از خمپاره و تانک های سنگین به طور هیستریکی محله های الشماسی ، الأخوه ، الجمهوری و العقبه را مورد هدف قرار دادند. آنها به کشته و زخمی شدن دهها تن از غیر نظامیان طی این بمباران ها و آسیب دیدن به بسیاری از منازل اشاره کردند. برخی منابع تأکید کردند که بمبارانی که روز گذشته تعز شاهد آن بود، سنگین ترین آن از زمان آغاز درگیری های مسلحانه بین حوثی ها و مقاومت مردمی در این شهر به شمار می رود.

حکومت یمن بیانیه ای صادر کرد که «الشرق الأوسط» یک نسخه از آن را به دست آورد، و در آن از جامعه بین المللی و در رأس آن شورای امنیت و کشورهای دوست و برادر که حامی صلح و مشروعیت در یمن هستند خواست که قطعنامه های بین المللی ویژه حمایت از غیرنظامیان در یمن هر چه سریع تر به اجرا گذاشته شوند و بنا به قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت، شبه نظامیان مسلح وابسته به حوثی ها و صالح فوراً از شهرها عقب نشینی کنند». در این بیانیه آمده است که شهر تعز در معرض نسل کشی قرار گرفته است و بمباران ها به منازل و بیمارستان ها رسیده است.