اوباما جشن استقبال را لغو می کند و به معاون خود تسلیت می گوید

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در حال به آغوش گرفتن پسر خود بو در کنگره ملی حزب دموکرات در سال 2008 در دنور، کلرادو – عکس از رویترز

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در حال به آغوش گرفتن پسر خود بو در کنگره ملی حزب دموکرات در سال ۲۰۰۸ در دنور، کلرادو – عکس از رویترز

سیلی از اخبار بد روز گذشته بر کاخ سفید سرازیر شد. پس از فوت بو بایدن، پسر جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه این کشور، در یک حادثه دچار شکستگی استخوان ران پای راست خود شد، که این اتفاق باعث لغو سفر مهم اروپایی وی شد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز جشن استقبال رسمی که قرار بود بعد از ظهر روز گذشته در کاخ سفید برگزار شود را لغو کرد تا برای تسلیت گفتن به بایدن در سوگ فرزند وی، که به بیماری سرطان مبتلا بود به محل اقامت بایدن برود. کاخ سفید در بیانیه ای از طرف معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «همه خانواده بایدن در غم و اندوهی وصف نا پذیر فرو رفته اند».

کری برای درمان در ژنو حضور داشت که با دوچرخه خود دچار حادثه شد. پس از انتقال کری، که ۷۱ سال سن دارد، به بیمارستان ژنو، تصمیم گرفته شد وی برای درمان به ایالات متحده فرستاده شود. پس از اعلام لغو سفر کری به مادرید و پاریس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وی در کنفرانس «مبارزه با داعش» در پاریس از طریق «ویدیو کنفرانس» شرکت خواهد کرد.