بان کی مون خواستار آزادی زندانیان سیاسی قبل از عید شد

یکی از عناصر نیروهای مشروع یمن در ابین – عکس از الشرق الاوسط

یکی از عناصر نیروهای مشروع یمن در ابین – عکس از الشرق الاوسط

شبه نظامیان کودتا گر یمنی به نقض آتش بس ادامه می دهند، به طوری که کمیته های نظارت و پیگیری ذکر کردند که شبه نظامیان بسیاری از مناطق کشور را بی هدف با سلاح سنگین بمباران کردند.

منابع نظامی و محلی به «الشرق الأوسط» گفتند، عملیات ربودن و بازداشت غیر نظامیان همچنان ادامه دارد، در حالی که با فریب جامعه بین المللی اعلام می کنند اسرا را آزاد می کنند اما در حقیقت شهروندان را آزاد می کنند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته، پس از برگزاری جلسه ای با دو طرف درگیری در کویت خواستار آزادی بازدشت شدگان سیاسی و روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی در یمن پیش از عید مبارک فطر شد.

دکتر احمد بن ذعر نخست وزیر یمن نیز به نوبه خود مجدداً تأکید کرد که بدون مرجع های سه گانه، هیچ توافقی در مذاکرات جاری در کویت صورت نمی گیرد.

در زمینه میدانی نیز فرماندهان وابسته به نیروهای مشروع یمن گفتند که پس از درگیری های سخت بین شبه نظامیان و نیروهای ارتش ملی در باب المندب، شبه نظامیان خسارت های جانی و مالی زیادی متحمل شدند و مجبور به عقب نشینی به مواضع سابق خود در شمال منطقه استراتژیک کهبوب شدند، و همچنین ۶ تلاش آن ها برای نفوذ به مناطق متعدد در تعز با شکست روبه رو شد.