محمد بن سلمان سفر خود به فرانسه را با برنامه های سیاسی و اقتصادی آغاز می کند

بخشی از دیدارها و امضای توافقنامه های سعودی – فرانسوی در سفرهای متبادل مسؤلان ارشد دو کشور – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

بخشی از دیدارها و امضای توافقنامه های سعودی – فرانسوی در سفرهای متبادل مسؤلان ارشد دو کشور – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

به دعوت دولت فرانسه و بنا به دستور ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد این کشور، امروز سفرخود را به فرانسه آغاز می کند. این سفر با برگزاری جلسه ای با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه آغاز می شود و به دنبال آن جلسات دیگری با نخست وزیر، و وزرای خارجه و دفاع فرانسه برگزار خواهد شد.

دیدارهای شاهزاده محمد بن سلمان در اولین روز به مسائل سیاسی و روابط دو جانبه اختصاص داده خواهد شد؛ به طوری که انتظار می رود در این دیدارها به جنگ در سوریه و عراق،  تروریسم، اوضاع یمن، خلاء مؤسسات در لبنان، و ابتکار فرانسه برای از سرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها پرداخته شود. اما روز دوم سفر به مسائل اقتصادی و همکاری ها اختصاص داده خواهد شد؛ به طوری که حضور شاهزاده محمد بن سلمان در پاریس فرصتی برای برگزاری سومین نشست کمیته مشترک بین دو کشور خواهد بود که وظیفه آن پیگیری روابط اقتصادی و توسعه آن در چارچوب « همکاری استراتژیک قابل بازیافت» بین دو کشور می باشد.

در حاشیه نشست کمیسیون مشترک، انجمن سرمایه داران فرانسوی و سعودی نیز برگزار خواهد شد؛ که این امر زمینه را برای ارائه فرصت های سرمایه گذاری و شراکت های  ممکن بین دو طرف فراهم خواهد کرد. علاوه بر این نشست کمیسیون مشترک، فرصتی برای اعلان مجموعه ای از توافقنامه ها و قراردادهایی خواهد بود که بخش های نظامی و غیرنظامی را در بر خواهد گرفت.

منابع رسمی فرانسوی به «الشرق الأوسط» گفتند، پاریس به روش برخورد عربستان سعودی با  بحران های خاورمیانه، و در نظر گرفتن ابتکارات مشترکی که می توان انجام داد علاقمند است.