شورای وزیران: مذاکرات جانشین ولیعهد با اوباما روابط را عمیق تر می کند.. و منتظر نتایج سفرش به فرانسه هستیم

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هنگام استقبال از شاهزاده محمد بن سلمان در کاخ الیزه – عکس از عمار عبد ربه

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه هنگام استقبال از شاهزاده محمد بن سلمان در کاخ الیزه – عکس از عمار عبد ربه

شورای وزیران عربستان سعودی در جلسه روز گذشته خود به ریاست ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور که در مکه مکرمه تشکیل شد، تأکید کرد مذاکراتی که شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد در سفر خود به ایالات متحده با پرزیدنت باراک اوباما و تیم اقتصادی رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از مسؤلان در شرکت های خصوصی آمریکایی انجام داد به گسترش روابط بین دو کشور کمک خواهد کرد.

شورای وزیران همچنین نسبت به نتایج سفر کنونی جانشین ولیعهد به فرانسه و دیدار وی با فرانسوا اولاند رئیس جمهور و دیگر مسؤلان فرانسوی ابراز امیدواری کرد.

شاهزاده محمد بن سلمان روز گذشته در کاخ الیزه با اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد و پس از آن با مانوئل والس نخست وزیر این کشور دیدار کرد. منابع رسمی فرانسوی به اتفاق آرا از ارائه مفصل طرح های اصلاحاتی عربستان سعودی و «چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی» در دو نشست توسط شاهزاده محمد بن سلمان، و همچنین نقشی که فرانسه می تواند در آن داشته باشد تقدیر کردند.

علاوه بر بحث «چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی»، اوضاع منطقه ای و درگیری های موجود در منطقه ، محور دوم مذاکرات جانشین ولیعهد را در کاخ الیزه تشکیل داد. اما محور سوم مذاکرات درباره «طرح های مشترک» بین طرفین بود.