یکی از سرکرده های حوثی‌ها به مین‌گذاری‌های گسترده توسط شورسیان وابسته به این گروهک اعتراف کرد. در زمانی که حوثی‌ها سرزمین‌های سعودی را با موشک‌های بالستیک اصلاح شده مورد هدف قرار می‌دهند، مین‌گذاری‌های گسترده، نسل‌های آینده یمن یعنی فقیرترین کشور جهان عرب را تهدید می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، اسامه القصیبی مدیرکل پروژه مین زدایی سعودی بر وجود مین‌های کارگذاری شده در همه نقاط یمن تأکید کرد و گفت: «آنها از مین به عنوان وسیله‌ای برای دفاع استفاده نمی‌کنند و هدف از این کار ترور کردن و کشتن ساکنان محلی است».
«آسوشیتدپرس» در گزارشی نوشت: «مین‌ها زیر ماسه‌های متحرک صحرا، سنگ‌ها و مدارس متروکه جاسازی شده‌اند و با کوچکترین حرکت منفجر خواهند شد. مکان‌های مین‌گذاری شده توسط شورشیان حوثی شناخته نشده‌است و اگر آخرین تلاش‌ها برای ایجاد صلح در حذف مین‌ها و خنثی کردن آنها به نتیجه نرسد، به تهدیدی بزرگ تبدیل خواهند شد».
مین‌ها یکی از مهمترین خطرات و تهدیدها برای نظامیان و غیرنظامیان به‌شمار می‌رود. حوثی‌ها پس از تسلط بر مناطق شمالی یمن انبارهای اسلحه دولتی از جمله مقادیر بسیار فراوانی مین را غارت کردند.
گفتنی است علی‌رغم پیوستن دولت یمن در سال ۱۹۹۷ به معاهده بین‌المللی ممنوعیت استفاده از مین‌های ضد نفر، این مین‌ها در سراسر کشور منتشر شده‌است.
هیئتی از کارشناسان سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ از مین‌گذاری حوثی‌ها در شهر عدن واقع در جنوب یمن خبر دادند. این اقدام حوثی‌ها، از سال ۲۰۱۶ تا کنون به کشته شدن ۲۲۲ شهروند غیرنظامی و مجروح شدن ۱۱۴ شخص دیگر منجر شده‌است. این در حالی است که یک سوم مؤسسه‌های پزشکی و درمانی در یمن تعطیل است.
ناصر باعوم، وزیر بهداشت یمن در گفتگو «آسوشیتد پرس» گفت: «اینکه یکی از نظامیان در یک نبرد مصدوم شود یا در معرض مین قرار بگیرد، یک امر عادی است، اما اگر مین در مسیر دخترکی که آب آورده منفجر شود این یک فاجعه است».
یحیی الحوثی، مدیر سابق «مرکز اجرایی مقابله با مین» دریمن که یک مرکز مین زدایی وابسته به حوثی‌هاست به استفاده آنها از مین‌های ضد تانک اعتراف کرد، اما تغییر مین‌ها برای تبدیل به مین ضد نفر را انکار کرد.
القصیبی حوثی‌ها را به استفاده از تکنولوژی ارائه شده از سوی ایران مانند سنسورهای مادون قرمز و پنهان کردن بمب‌ها در سنگ‌های ساختگی متهم کرده‌است.
به گزارش «آسوشیتد پرس» ایران از حوثی‌ها حمایت می‌کند، اما دادن اسلحه به آنها را انکار می‌کند. علیرضا میر یوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: «تا زمانی که در یمن اسلحه متنوعی از جمله موشک بالستیک وجود دارد، نیازی به اسلحه ایران نیست».