نعسان آغا: تحولات میدان چشم انداز سیاسی را ترسیم خواهد کرد

عناصری از نیروهای دفاع مدنی در خودرویی در یکی از خیابان های حلب شکست محاصره شهر به دست گروه های مخالف را جشن می گیرند – عکس از خبرگزاری فرانسه

عناصری از نیروهای دفاع مدنی در خودرویی در یکی از خیابان های حلب شکست محاصره شهر به دست گروه های مخالف را جشن می گیرند – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک روز پس از شکستن محاصره محله های شرقی و محاصره محله های غربی شهر حلب در سوریه، و تأکید «اتاق عملیات حلب» بر این که هدف آن ها آزاد سازی شهر است، روز گذشته درگیری های متفرقه در جنوب حلب ادامه یافت.

در حالی که «جیش الفتح» روز گذشته اعلام کرد تعدادی از نیروهای نظامی را در مناطق پیشروی مخالفان به اسارت گرفته است، فعالان تأکید کردند که رژیم و متحدش روسیه ،برای جلوگیری از فروپاشی کامل نیروهای نظامی، حملات هوایی را به ویژه بر منطقه راموسه در حلب شدت بخشیدند.

پس از به کنترل در آوردن دانشکده نظامی و دانشکده توپخانه، گروه های مبارزی که از داخل شهر حلب می آمدند با آن هایی که از منطقه درگیری ها در محله راموسه می آمدند به هم رسیدند. اما دیده بان حقوق بشر سوریه روز گذشته اعلام کرد که غیرنظامیان نتوانستند از محله های شرقی خارج شوند، زیرا جاده ای که از راموسه برای آن ها باز شد هنوز خطرناک و نا امن است. فعالان همچنین تأکید کردند بمباران از رسیدن کمک های انسان دوستانه به حلب جلوگیری می کند.

از سوی دیگر، ریاض نعسان آغا سخنگوی کمیسیون عالی مذاکره کننده (اپوزیسیون) تأکید کرد، پیروزی های اپوزیسیون، نه تنها بر میز مذاکرات بلکه باید بر تمامی صحنه سیاسی منعکس شود. آغا به «الشرق الأوسط» گفت: «این پیروزی ها باعث شد اپوزیسیون مجدداً متقاعد شود که اعتماد کردن به راه حل سیاسی به تنهایی چیزی را محقق نخواهد کرد».