نیروهای سراج: «شمارش معکوس» برای قلع و قمع «داعش» در شهر آغاز شده است

لیبی

لیبی

یک روزنامه انگلیسی روز گذشته فاش کرد که نیروهای انگلیس حملاتی ضد سازمان داعش در شهر سرت در لیبی انجام دادند تا بدین ترتیب نیروی انگلیس دومین نیروی غربی باشد  که پس از نیروهای آمریکایی ، مشارکت خود را در «نبرد آزاد سازی سرت» اعلام می کند.

روزنامه «ساندی تایمز» ذکر کرد، نیروهای ویژه انگلیس در نیمه ماه گذشته با استفاده از سلاح های پیشرفته ای به نام « مجازاتگر» حملاتی علیه «داعش» انجام دادند. این روزنامه به نقل از کارشناسان نظامی می افزاید، سلاح «مجازاتگر» که پیش از این توسط ارتش آمریکا در افغانستان آزمایش شده بود، مساحت ۷۷۰ یارد را پوشش می دهد و مجموعه ای از بمب ها را پرتاب می کند که در هوا، بر بالای سنگر ها یا مواضع تجمع دشمنان منفجر می شوند.

در همین راستا، نیروهای دولت آشتی ملی لیبی به ریاست فایز السراج اعلام کردند برای ریشه کن کردن «داعش» از سرت، «شمارش معکوس» را آغاز کرده اند. آن ها اشاره کردند فرماندهان عملیات «البنیان المرصوص» در راستای آمادگی برای آخرین و قاطعانه ترین نبردها، جلسات فشرده ای  را برگزار می کنند.

این در حالی است که اتاق عملیات «البنیان المرصوص» روز گذشته با اشاره به نیروهای آمریکایی، اعلام کرد نیروهای حمایت بین المللی از عملیات بعد از ظهر دو روز پیش ۴ حمله بر مواضع بازماندگان «داعش» در مرکز شهر سرت انجام دادند که منجر به نابودی یک مقر تمرکز گروهی از جنگجویان و تک تیر اندازها در نزدیکی بانک الوحده شد.

از سوی دیگر، دولت انتقالی در شرق لیبی از دادگاه جنایات بین المللی خواست پیگرد قضایی سیف الاسلام قذافی، پسر سرهنگ معمر قذافی، را به دلیل محاکمه شدن در برابر دادگاه های محلی متوقف کند.

منیر عصر، وزیر دادگستری دولت، در نامه ای به دادگاه بین المللی عنوان کرد، محاکمه یک فرد به یک اتهام برای دو بار، کاری بر خلاف هنجارها و میثاق های بین المللی است.