محمد خاتمی

محمد خاتمی

رییس جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام الله دهه فجر در گفت و گوی زنده تلویزیونی از تمامی احزاب و گروه های سیاسی با سلیقه های مختلف فکری خواست تا حضوری پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در این باره گفت که حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۲ تداوم حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد است. انتخاباتی که دشمنان را شگفت زده کرد.

در این میان عده ای تحرکاتی را برای جلوگیری از برخی افراد صاحب نام و گروه های مردمی آغاز کرده اند.

روزنامه جمهوری اسلامی خواستار برخورد با کسانی شد که تحرکاتی را برای ایجاد محدودیت و شرکت نکردن افراد در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۲ آغاز کرده اند.

این روزنامه در ستون ثابت جهت اطلاع خود نوشت: دیروز در سطح شهر تهران افرادی با دردست داشتن میکرفن خبرنگاری به همراه فیلمبرداران، به مردم مراجعه می کردند و از آنها می پرسیدند به نظر شما آیا آقای خاتمی بدون آنکه عذرخواهی کند حق دارد در راه پیمائی ۲۲ بهمن شرکت نماید؟

به نوشته این روزنامه، بعید است این اقدام مربوط به رسانه ملی باشد، ولی مخاطبان به تصور اینکه قرار است مصاحبه آنها از تلویزیون پخش شود از پاسخ دادن به این سؤال القائی طفره می رفتند.

جمهوری اسلامی نوشت: این حرکت، با توجه به اینکه انقلاب و حضور در راه پیمائی یوم الله ۲۲ بهمن به تمام مردم ایران مربوط است و کسی حق ندارد برای دیگران محدودیت ایجاد کند، یک حرکت انحرافی است که باید با عوامل آن برخورد شود.

مسوولان و مقام های تراز اول کشور در طول گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بارها هشدار داده اند که اجازه ندهید عده ای معدود و اقلیتی بیگانه و نااهل، آیین های مربوط به انقلاب اسلامی از جمله مراسم ۲۲ بهمن را برای خود مصادره کنند.