ایران حزب الله را مجهز به موشک‌های بسیار دقیق کرد 
اسرائیل از کارخانه‌های اسلحه ایران در لبنان و یمن پرده برداشت
شبکه «فاکس نیوز» آمریکا از اطلاعات پروازی پرده برداشت که از حمل سلاح یک هواپیمای ایرانی برای شبه نظامیان حزب الله خبر می‌داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این مهمات برای ارتقای سطح موشکی حزب الله و دقیق‌تر شدن نشانه‌گیری‌های آن است.
این شبکه آمریکایی به نقل از منابع اطلاعات آمریکایی و اروپایی اعلام کرد احتمال می‌رود که ایران میزان سلاح پیشرفته حزب الله را افزایش دهد.
این مهمات شامل سیستم «جی پی اس» برای مکان‌یابی و سپس پرتاب موشک‌هایی با نشانه‌گیری بالا است که این اتفاق امنیت منطقه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
بنابر گفته مسئولان یکی از این پروازها سه روز پیش به سمت لبنان پرواز کرد.
بر اساس اطلاعات پروازی که شبکه «فاکس نیوز» به دست آورده‌است، پرواز شماره QFZ – ۹۹۵۰ هواپیمایی «فارس ایر قشم» در ساعت ۰۹:۳۳ صبح به وقت تهران، به مقصدی نامعلوم پرواز کرد.
این هواپیمای بوئینگ روز بعد پیش از آنکه به بیروت برود در فرودگاه دمشق به زمین نشست و بعد از آن رأس ساعت ۲ بعد از ظهر به مقصد لبنان پرواز کرد.
نیمه شب چهارشنبه این هواپیما از بیروت به دوحه پایتخت قطر رفت و ساعت ۰۶:۳۱ بعد از ظهر ۵ شنبه به تهران بازگشت.
منابعی اطلاعاتی عنوان کردند این هواپیمای باری، حامل مهمات بود که از جمله آنها سیستم «جی پی اس» است که به ساخت سلاحی با هدف‌گیری بالا در کارخانه‌های ایرانی مستقر در لبنان کمک می‌کند.
بنابر اظهارات شبکه «فاکس نیوز»، خبرگزاری‌های آمریکایی،اسرئیلی و غربی دلایلی ارائه داده‌اند که اثبات می‌کند ایران کارخانه‌های مشابه اسلحه در سوریه و یمن دارد.
این منابع همچنین اعلام کردند محموله مهمات به مکان‌های سری حزب الله در نزدیکی فرودگاه بیروت منتقل شدند و احتمال دادند که اسرائیل در آینده آنها را هدف قرار دهد.
شبکه خبری «فاکس نیوز» سخنان عاموس یادلین رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل و تاکید او بر عدم اجازه به انتقال مهمات به سوریه و لبنان بدون بازرسی را منتقل کرد.
وی گفته است: «ایرانی‌ها به وسیله موشک‌های بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح دفاع هوایی سعی در ایجاد حضور نظامی بزرگی در سوریه دارند ولی اسرائیل اجازه تکرار تجربه وجود «حزب الله» را در سوریه نمی‌هد».
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنارن خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته، عکس‌هایی از مکان‌های سری حزب الله در نزدیک فرودگاه بیروت ارائه کرد.
این مکان‌ها محل جمع‌آوری مواد برای ساخت موشک‌هایی است که می‌تواند اسرائیل را با خطای ۱۰ متر نشانه بگیرد.
ارتش اسرائیل نیز از ۲۰۰ حمله هوایی خود برای نشانه گرفتن مهمات ایران در سال گذشته در سوریه پرده برداشت.
گفتنی است، هواپیمایی «فارس ایر قشم» متهم به نقل همیشگی مهمات سلاح پاسداران ایران و نیروی قدس شده‌است که سال گذشته دولت ترامپ آنها را تحریم کرده‌بود.
این هواپیمایی در سال ۲۰۱۳ به دلیل سوء مدیریت تعطیل شد و دوباره در مارس ۲۰۱۷ با مدیریت جدید شروع به کار کرد.
این شرکت هواپیمای گویا در میان هواپیماهای خود دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دارد.
بر اساس گزارش شبکه «فاکس نیوز» در مدیریت جدید این هواپیمایی، سه مسئول سپاهی به چشم می‌خورند که عبارتند از: علی نقی پارسا، حمیدرضا پهلوانی و غلامرضا قاسمی.