آموزش‌های دفاع شخصی در پادگان‌ها و کارگاه‌های آگاه‌سازی

قاهره: فتحیه الدخاخنی

همراه با جشن هنری بزرگی که چند گروه از جوانان در مرکز جوانان الجزیره در قاهره برگزارکردند، وزارت جوانان و ورزش مصر برنامه جدیدی را برای مقابله با آزار جنسی با عنوان «جوانان ضد آزار جنسی» آغاز کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این برنامه با همکاری مؤسسه آلمانی همکاری‌های بین‌المللی (giz) و همزمان با شروع برنامه سازمان ملل متحد برای مقابله با خشونت عیله زنان اجرا می‌شود.
برنامه سازمان ملل متحد به مدت ۱۶ روز است و در ۱۰ دسامبر به پایان می‌رسد.
اشرف صبحی وزیر جوانان و ورزش مصر طی سخنانی در این جشن از همکاری مؤسسه آلمانی همکاری‌های بین‌المللی تقدیر کرد به خصوص از طریق اجرای برنامه‌های آموزش مهارت‌های دفاع فردی به دختران.
او اعلام کرد «این وزارت قصد دارد این برنامه را درسراسر استان‌های دیگر مصر اجرا کند».
وی گفت این برنامه آموزشی «تلاش می‌کند به آزار جنسی پایان دهد و برابری بین دو جنس را تقویت کند و از حقوق زنان حمایت کند و با هرگونه خشونت علیه زنان مقابله کند».
صبحی بر «اهمیت نقش زن در جامعه به عنوان شریک در ساخت جوامع» تأکید کرد.
او «نقشی را که هنر و فرهنگ و ورزش در تأثیر بر نشر ارزش‌ها و اصول بین جوانان» می‌توانند بازی کنند یادآورشد.
دینا فؤاد رئیس اداره مرکزی مجلس و آموزش‌های مدنی وزارت جوانان و ورزش مصر نیز به الشرق الاوسط گفت «طرح شامل چند زمینه از جمله رشد و ساخت قدرت‌های انسانی و نهادی است خواه دولتی یا غیردولتی و آگاه‌سازی جوانان و دختران برای توانمند سازی آنها تا بتوانند در مقابل آزار جنسی مقابله کنند. بالا بردن سطح آگاهی جامعه در این زمینه از برنامه‌های ماست».
به گفته فؤاد این طرح شامل ۱۲ استان قاهره، جیزه، فیوم، سوهاج، قنا، اسوان، شمال سینا، اسماعیلیه، دقهلیه، اسکندریه و الشرقیه خواهد بود.