«مؤسسه بررسی حملات ضداسلامی» در انگلیس در گزارشی از ۶۸۵ مورد حملات نژادپرستانه از ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۸ خبر داد و اعلام کرد: ۶۰۸ مورد آن علیه مسلمانان بوده که غالباً در خیابان‌ها رخ داده‌است.
به گزارش الشرق الاوسط، در این گزارش آمده‌است: «۴۵٫۳ درصد جرایم گزارش شده به صورت درگیری‌های مستقیم بین قربانی و جنایتکار یا با آسیب به دارایی‌های شخص بوده‌است».
این مؤسسه در ادامه گزارش خود آورده است: «۳۴٫۲۰۷ درصد مواردی که ابلاغ شده از طریق توییتر و بقیه در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر بود، همچنین ۵۸ درصد قربانیان زنان مسلمان بوده‌اند».
در این گزارش بیان شده‌است: «در جوامع دیگر به زنانی که موی سر خود را می‌پوشانند، به دید یک انسان عقب مانده و توسعه نیافته نگاه می‌شود. علاوه بر این زنان مسلمان به دلیل پوشش سر نسبت به مردان مسلمان راحت‌تر شناخته می‌شوند به همین دلیل بیشتر مورد تعرض قرار گرفتند، به دلیل همین تبعیض است که مسلمانان در روابط خود با نهادهای قانونی و دانشگاهی و حتی در محل کار خود دچار مشکل می‌شوند».
در ادامه آمده‌است: «اقدامات این چنینی با مسلمانان یعنی تنفر، تبعیض و نژادپرستی فقط به ارتباط مسلمانان با افراد نژادپرست محدود نمی‌شود، بلکه اسلام هراسی در تمامی جنبه‌های زندگی مسلمانان از جمله اماکن و وسایل نقلیه عمومی، خرید، محل کار و سفرهای آخر هفته و تعطیلات آنها نیز مشاهده می‌شود».
«اسلام هراسی» در انگلیس در سال‌های اخیر اشکال گوناگونی به خود گرفته‌است. در آوریل گذشته با راه‌اندازی کمپین «روز مجازات مسلمانان» پیام‌های خصمانه‌ای برای اعضای مسلمان پارلمان، مساجد، محل کار مسلمانان و حتی مسلمانان عادی ساکن در انگلیس ارسال شد.