کشته شدن ۵۰ نفر در داخل یک کلوپ شبانه همجنسگرایان .. و «اف بی آی» به دنبال شرکای احتمالی

کارشناسان امنیتی در حال جستجوی مواد منفجره احتمالی در خانه ای مرتبط یا حادثه تیراندازی در اورلاندو در آمریکا – عکس از آسوشیتد پرس

کارشناسان امنیتی در حال جستجوی مواد منفجره احتمالی در خانه ای مرتبط یا حادثه تیراندازی در اورلاندو در آمریکا – عکس از آسوشیتد پرس

رسانه های آمریکایی گفتند شخصی که روز گذشته عملیات تیراندازی در یک کلوپ شبانه در شهر اورلاندو را انجام داد، لحظاتی قبل از ارتکاب این قتل عام با شماره تلفن اضطراری «۹۱۱» تماس گرفت تا بیعتش با سازمان «داعش» را اعلام کند.

همزمان برخی صفحات متعلق به «داعش» در شبکه های اجتماعی عکس هایی از یک جوان منتشر کردند که گفتند متعلق به عمر صدیقی متین عامل احتمالی حادثه است. پرزیدنت باراک اوباما کشتار اورلاندو را که بیش از ۵۰ کشته و دهها زخمی برجای گذاشت و با دخالت پلیس و کشته شدن عامل حادثه به پایان رسید را «عملی تروریستی و نفرت انگیز» توصیف کرد.

از سوی دیگر مسؤلان دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) گفتند این دفتر در حال تحقیق بر این مسئله است که آیا متین که یک آمریکایی اصالتاً افغانی است به صورت فردی این اقدام را انجام داده است یا شرکای احتمالی داشته است.

در همین حال میر صدیق، پدر عامل حادثه، برای شبکه تلوزیونی «ان بی سی» تأکید کرد: «این امر هیچ ارتباطی با دین ندارد». وی توضیح داد پسرش اخیراً از دیدن دو مرد که در برابر زن و فرزندش یکدیگر را می بوسیدند خشمگین شد. میر صدیق با عذرخواهی از طرف خانواده افزود: «ماهیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم. ما هم مانند تمامی ساکنان شهر شوکه شده ایم».