وزیر مهاجرت مراکش: کشور ما از قدیم نمونه بارز احترام به همزیستی بوده‌است

عبدالکریم بن عتیق وزیر مهاجرت و امور پناهندگان مراکش اعلام کرد: «تقویت فرهنگی و دینی جوانان مراکش در دیگر کشورهای جهان، یک گزینه استراژیک برای کشور ما به‌شمار می‌رود».
به گزارش الشرق الاوسط، وی تأکید کرد: «کشور پادشاهی مراکش در زندگی مسالمت‌آمیز و همزیستی در بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به عنوان نمونه شناخته شده‌است».
بن عتیق در افتتاح دومین دوره دانشگاه زمستانی که با شعار «همزیستی مشترک»، در شهر افران گفت: «استحکام مذهبی این قشر از جوانان یک امر ضروری است، و کشور مراکش سبک خاصی در پذیرش اسلام معتدل و میانه‌رو دارد و همه به این مقوله اذعان دارند».
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که دانشگاه‌های این چنینی برای تعامل و ارتباط مناسب هستند، گفت: «جوانان مراکشی در همه مناطق جهان به منزله یک سرمایه مشترک هستند که باید از آن محافظت کرده و برای آن سرمایه‌گذاری کرد».
وزیر مهاجرت و امور پناهندگان مراکش در ادامه اشاره کرد: «مراکشی‌ها در هر کجای جهان که باشند به ارزش‌های اساسی خود که از اجداد خود به ارث برده‌اند پایبند هستند، ارزش‌هایی که نمونه بارزی در مهمان‌نوازی و احترام به اعتقادات دیگران است. این ارزش‌ها بخش مهمی از شخصیت مراکشی است».
وی در ادامه افزود: «مغرب نمونه بارزی در احترام به اعتقادات دیگران است. از شما جوانان می‌خواهم به کشور خود به دلیل دستاوردهای بزرگش در اصلاحات و پیشرفت افتخار کنید».
بن عتیق در خصوص قتل گردشگران خارجی در منطقه املیل در حومه مراکش به دست تروریست‌های وابسته به داعش گفت: «این حادثه یک جنایت شوم و غیر انسانی بود که هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارد».
وی همچنین عنوان کرد: «وزارت ما در نظر دارد در سال آینده برنامه‌های خاصی برای جوانان مراکشی در خارج از کشور اجرا کند که تعداد آنها تقریباً ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در همه کشورهای جهان است. این برنامه‌ها شامل کارگاه و نشست‌هایی در زمینه «مراکش سرزمین همزیستی و تعامل فرهنگ‌ها و ادیان»، موارد فرهنگی و اجتماعی و تمامیت ارضی مراکش است».