گروهی از کارشناسان آمریکایی محموله سلاحی را بررسی می‌کنند که نیروی دریایی آمریکا کشف کرده و برخی مقامات آمریکایی گمان می‌کنند، این محموله مدارک جدیدی بر حمایت ایران از ملیشیای حوثی در یمن ارائه می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، مقامات آمریکایی دو روز پیش به روزنامه «واشینگتن پست» گفتند: «بازرسان تلاش می‌کنند منبع ۲۵۰۰ قبضه سلاح از نوع (۴۷-آک) را که روز بیست و هشتم آگوست گذشته کشف شد، مشخص کنند».
واشینگتن پست به نقل از سکات سترنی، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه نوشت، مقامات آمریکایی بر سلاح آزمایش اولیه انجام دادند، اما منتظر تعیین نوع واکنش‌اند تا کارشناسان سازمان ملل به نتایج خاص خودشان برسند.
سترنی گفت: «کاری که گروه بازرسان سازمان ملل متحد انجام می‌دهند این است که به ما اجازه بدهند به سطحی از اعتماد برسیم که بتوان آن را گسترش داد… اعضای گروه در زمینه سلاح با تجربه‌اند و سلاحی که از ایران، یمن و سومالی وارد می‌شود را می‌شناسند، برای همین هر بخشی به این نمایش وصل می‌شود».
در شرایطی که دولت ترامپ تلاش می‌کند منافذ ارسال کمک خارجی به حوثی‌ها را ببندد، این خبر مایه رنجش است.
مقامات آمریکایی بر این باورند که کشتی‌هایی که توقیف شدند از سومالی حرکت کرده بودند و احتمال داده می‌شود محموله‌شان را به کمک ایران ارسال شده باشد.