سیسی موفق شده محبوبیت بالایی میان مردم مصر کسب کرد - عکس از رویترز

سیسی موفق شده محبوبیت بالایی میان مردم مصر کسب کرد – عکس از رویترز

تلویزیون رسمی مصر گزارش داد رئیس جمهور موقت دولت انتقالی مصر عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع این کشور را از درجه ژنرالی به درجه فیلد مارشالی ترفیع داد.

عبد الفتاح سیسی فرمانده ارتش و وزیر دفاع مصر است که نقش مهمی در برکناری محمد مرسی داشت و از ۱۲ آگوست ۲۰۱۲ این سمت را عهده دار بود.

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر طی حکمی ژنرال عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع مصر را به درجه فیلد مارشال ارتقا داد.

این خبر در حالی منتشر می شود که گمانه زنی ها مبنی بر شرکت سیسی در انتخابات ریاست جمهوری بالا گرفت است. سیسی تاکنون شفاف از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور سخن نگفته است. با این وجود به نظر می رسد از حمایت زیادی بین مردم این کشور برخوردار است.

یکی از مقامات امنیتی مصر به آسوشیتدپرس گفت: «این تصمیم قابل پیش بینی بود و اولین گام برای استعفای این ژنرال ارتش است تا در آینده نزدیک خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کند.»

منبع آسوشیتدپرس گفت: «چنین ترفیعی اقدام نادری است چون ارتش مصر تاکنون از ترفیع فرماندهان ارشد خود به درجه فیلد مارشال خودداری کرده است. حسین طنطاوی، که فرماندهی ارتش مصر را پس از استعفای حسنی مبارک و تا انتخاب سیسی بر عهده داشت، نیز دارای درجه فیلد مارشالی بود.»

اندکی پس از انتشار این خبر شورای نظامی این کشور موافقت کرده تا عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ظرف ۶ ماه آینده برگزار شود، شرکت کند.

گفتنی است محمد مرسی نیز پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، درجه سیسی را ارتقا داده بود و طی حکمی در ماه اوت سال ۲۰۱۲ وی را جایگزین طنطاوی کرد.

طرفدارن سیسی او را فردی مصمم می بینند که قابلیت کنترل ناآرامی هایی که مصر را از سال ۲۰۱۱ تا کنون درگیر کرده است دارد.