دونالد ترامپ کاندید احتمالی ریاست جمهوری آمریکا در مناظره جمهوری خواهان در نیوهمپشایر – عکس از خبرگزاری فرانسه

دونالد ترامپ کاندید احتمالی ریاست جمهوری آمریکا در مناظره جمهوری خواهان در نیوهمپشایر – عکس از خبرگزاری فرانسه

دونالد ترامپ کاندید احتمالی ریاست جمهوری آمریکا، در مناظره جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی کنونی، از به کار بردن خفگی مصنوعی به عنوان روشی در بازجویی با تروریست های بازداشتی دفاع کرد، و اشاره کرد که وی آمادگی اجرای روش های بی رحمانه تر از روش هایی که در زمان ریاست جمهوری پرزیدنت جورج بوش پسر به کار برده می شد را دارد. ترامپ دو شب پیش گفت: «استفاده از خفگی مصنوعی را مجدداً به کار خواهم برد و روش های بی رحمانه تری را اجرا خواهم کرد».

موضوعات مهاجرت و مبارزه با تروریسم بر مناظره میان هفت رقیب انتخاباتی در دانشگاه شهر منچستر، مرکز ایالت نیو همپشایر سایه افکند. انتخابات مقدماتی در این ایالت قرار است سه شنبه آینده برگزار شود.

سناتور تد کروز، (که در انتخابات مقدماتی هفته گذشته در ایالت آیووا پیروز شده بود)، استفاده از روش خفگی مصنوعی را تأیید کرد، اما گفت که اجازه استفاده محدودی از این تاکتیک را در بازجویی بازداشت شدگان خواهد داد. کروز خواستار «نابودی دشمن» (داعش) ، و بمباران آن مناطق شد که تر و خشک را برای همیشه از بین ببرد.

اما جب بوش دیگر کاندید ریاست جمهوری، سیاست های پرزیدنت باراک اوباما در برخورد با مسئله تروریسم را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «مشکل دولت اوباما این است که دچار تردید می شود و رهبری نمی کند».