کاپیتان عمان: بازی با ایران تاریخی است.. سرمربی عمان: می‌خواهیم صعود کنیم

تیم ملی عمان فردا (یکشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف تیم ملی ایران می‌رود، در همین راستا عمانی‌ها در حمایت از تیم ملی کشورشان در صفحات مجازی هشتگ «برای عمان بجنگید» (قاتلوا من أجل عمان) پیش از دیدار با ایران به راه انداختند.
در همین باره تیم ملی فوتبال عمان قبل از دیدار حساس برابر ایران تمرین پنالتی کرد. سرمربی عمان در تمرین اخیر با همه بازیکنان تمرین پنالتی زدن انجام داد، چرا که احتمال دارد این بازی به ضربات پنالتی هم کشیده شود.
سرمربی عمان در تمرین اخیر تیمش به بازیکنان توصیه کرد که برای پیروز شدن برابر تیم ملی فوتبال ایران نیاز به سرعت دادن به بازی و پاسکاری‌ها بادقت و سریع دارند. او همچنین روی ضربات شروع مجدد و ارسال کرنرها و ضربات آزاد حساب ویژه‌ای باز کرده‌است.
از سوی دیگر، احمد مبارک ملقب به کانو کاپیتان تیم ملی عمان تا به اینجا ۱۶۳ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده و یکی از رکوردداران از این لحاظ محسوب می‌شود. وی در صورت بازی برابر تیم ملی ایران با ۱۶۴ بازی ملی در کنار جونز آمریکایی قرار می‌گیرد و جزو ۱۰ بازیکنانی قرار می‌گیرد که بیشترین بازی ملی را انجام داده‌اند. احمد حسن کاپیتان تیم ملی مصر با انجام ۱۸۴ بازی ملی در صدر این فهرست قرار دارد و رکورددار محسوب می‌شود.
احمد مبارک در جریان برد ۳–۱ تیمش برابر ترکمنستان یک گل به ثمر رساند و پاس گل دوم تیمش را هم ارسال کرد تا اینگونه ستاره زمین باشد.
او در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتبال ایران با عمان که ظهر امروز در ابوظبی برگزار شد، گفت: ایران از تیم‌های بزرگ و قدرتمند آسیا است و در مرحله مقدماتی قدرتش را ثابت کرد. کار سختی با ایران داریم ولی با حداکثر تلاش مقابل آنها بازی می‌کنیم.
وی افزود: ایران تیم قدرتمندی است و بازیکنان خوبی هم دارد. این تیم مدعی کسب جام است ولی ما بدون ترس از نام تیم مقابل در زمین ظاهر می‌شویم و تلاشمان را در زمین نشان خواهیم داد. شناخت خوبی از ایران داریم و با حمایت هوادارانمان تلاش می‌کنیم. به گفته او، بازی با ایران از نظر تاریخی بازی ویژه‌ای محسوب می‌شود.
پیم فربیک، سرمربی تیم ملی عمان نیز در نشست خبری این دیدار گفت: ما در شرایط کنونی همه آماده رقابت با یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا هستیم. در این دیدار تمام توان را می‌گذاریم تا بتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم و به مرحله بعد راه پیدا کنیم. تیم ملی ایران بازیکنان توانمندی دارد و اصلاً کار آسانی را نخواهیم داشت. ما تنها یک روز برای استراحت داشتیم و خستگی در میان بازیکنان وجود دارد؛ ولی این سیستم مسابقات است و ما خود را برای این دیدار آماده کردیم.
او افزود: در ابتدا هدفمان راه‌یابی به مرحله یک‌هشتم نهایی بود اما اکنون هدف ما راه‌یابی به مرحله یک چهارم نهایی است. ما این‌طور نیست که در هتل باشیم و فقط به رسیدن به این مرحله راضی باشیم و دست روی دست بگذاریم. بازی با ایران برای ما تاریخی خواهد بود و ما در این بازی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم و برای خودمان رکوردی تاریخی ثبت کنیم.
عمان یکی از تیم‌هایی است که توانست جواز صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را به دست آورد. عمان با هدایت فربیک هلندی از سه بازی خود دو شکست و یک پیروزی به دست آورد و به عنوان تیم سوم حریف تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی شد.