الاعرجی گفت هیچ کس از نخست وزیر حمایت نمی کند

نمایشگاه فروش کولر در منطقه الکراده در بغداد – عکس از خبرگزاری فرانسه

نمایشگاه فروش کولر در منطقه الکراده در بغداد – عکس از خبرگزاری فرانسه

بهاء الاعرجی، معاون امور انرژی نخست وزیر عراق، فاش کرد که دولت نوری المالکی نزدیک به یک تریلیون دلار را هدر داده بود.

الاعرجی جمعه دو روز پیش، طی دیدار با برخی رسانه ها، از جمله «الشرق الأوسط» گفت: «با تشدید تظاهرات مردمی علیه خدمات ضعیف، به ویژه برق، باید هر چیزی دقیقاً مشخص شود، بخصوص که دولت های پیشین در این باره هیچ استراتژی نداشتند، چه از لحاظ کیفیت و یا راه اندازی ایستگاه و انتقال و توزیع نیرو ، و یا در زمینه سرمایه گذاری که دولت پیشین (برای مدت ۸ سال دولت نوری المالکی) آن را باور نداشت، در حالی که ما در حال حاضر سرمایه گذاری را در چندین استان آغاز کردیم».

الاعرجی افزود: «دولت سابق نزدیک به یک تریلیون دلار را هدر داد که عبارت است از: ۸۰۰ میلیارد دلار بودجه نفتی عراق از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۴، به علاوه ۲۰۰ میلیارد دلار کمک های مالی». وی ادامه داد: «هیچ حساب نهایی وجود ندارد تا بفهمیم چگونه این اموال هزینه شده اند و نه دستاوردی وجود دارد که از طریق آن پروژه ها و دستاوردها را بتوان لمس کرد».

از سوی دیگر، از دیدگاه الاعرجی، تنها مشکلی که حیدر العبادی نخست وزیر از آن رنج می برد این است که وی می خواهد کار کند اما کسی در کنار او نایستاده و او را حمایت نمی کند.

این اعتراف، که از سوی یک رهبر برجسته صدری عنوان می شود، هم زمان با بروز نگرانی هایی از سوء استفاده از تظاهرات بر ضد گرایش های «اصلاح طلبانه» العبادی صورت می گیرد.