نفت خام برنت از مرز ۶۲ دلار گذشت.. توقف تولید نفت لیبی به بهبود قیمت ها کمک کرد

1424128613276797100

در پی روند صعودی «ناگهانی» منحنی قیمت های نفت در روزهای اخیر، پس از کاهش شدیدی که ماههای گذشته شاهد آن بودیم، حالتی از رضایت کشورهای خلیجی را در بر گرفت.

قیمت معاملات آتی نفت خام برنت با افزایش قیمت در پایان جلسات روز گذشته، از مرز ۶۲ دلار گذشت، در همین حال قیمت معاملات آتی نفت خام آمریکایی غرب تگزاس به بالاتر از ۵۳ دلار جهش یافت.

علی العمیر وزیر نفت کویت در حاشیه گفتگوهای انجمن نفتی گفت: «همه یادداشت ها نشان از بهبود قیمت ها در نیمه دوم داشت.. ما اینک در نیمه اول سال ۲۰۱۵ شاهد این بهبود قیمت هستیم.. این روند ادامه خواهد داشت و شاهد ثبات و درخواست جهانی بیشتری خواهیم بود».

نفت خام برنت در ماه ژانویه گذشته به قیمت ۴۵٫۱۹ دلار رسیده بود که پس از سقوط قیمت آن از ۱۱۵ دلار در ماه ژوئن (خرداد) به علت عرضه بیش از حد، به پایین ترین قیمت خود در ۶ سال گذشته رسیده بود.

افزایش قیمت ها در چهار هفته اخیر به علت پیش بینی کاهش تولید نفت همراه با کاهش شدید در تعداد سکوهای حفاری در ایالات متحده و اعلام شرکت ها مبنی بر قصد کاهش قابل توجه هزینه های سال جاری اتفاق افتاد. توقف تولید نفت در لیبی در نتیجه حملات پی در پی به تأسیسات نفتی این کشور نیز منجر به حمایت از افزایش قیمت نفت شد.