شبه نظامیان حوثی شهر حیس را بمباران کردند

تعز: «الشرق الاوسط»

درگیری‌ها میان ارتش ملی یمن با شبه نظامیان حوثی در چندین محور جنگی با پوشش میدانی جنگنده‌های ائتلاف عربی حامی مشروعیت، نزدیک به ۱۰۰ کشته و زحمی از کودتاچیان را از پای درآورد.
پایگاه اطلاع رسانی ارتش ملی یمن در گزارشی اعلام کرد؛ چندین محور عملیاتی جبهه به ویژه در صعده، الجوف، تعز و الضالع هفته خونینی را شاهد بودند، این در حالی است که نیروهای ارتش ملی یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف عربی حامی مشروعیت به رهبری سعودی، پیش‌روی خوبی داشتند و کنترل روستاها، کوه‌ها و مناطق استراتژیک دیگر را از چنگ شبه نظامیان کودتاچی تحت حمایت ایران خارج کنند و کنترل این مناطق را به دست گرفتند.
نیروهای ارتش برای اولین بار موفق شدند پایگاه‌های خود را در مسیر به سمت شهر صعده، (دژ اصلی کودتاچیان شبه نظامی حوثی) ایجاد کنند.
روز گذشته پنج سرباز، یک شهروند و مادرش در انفجار یک مین که توسط شبه نظامیان حوثی در منطقه حوران در شهرستان درمان واقع در استان البیضا، کار گذاشته شده بود، کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.
این در حالی است که شبه نظامیان حوثی، به طور آشکار آتش‌بس سازمان ملل متحد را نقض کردند و تعدادی از محله‌های مسکونی در منطقه حیس در جنوب شهر الحدیده را بمباران کردند و خسارت‌های مادی و معنوی زیان‌باری را بر دوش شهروندان گذاشتند.
صبح روز جمعه، شبه نظامیان کودتاچی، از بمباران خود علیه شهر حیس، پرده برداشتند و با خمپاره‌ها آنجا را به شدت بمباران کردند. شاهدان عینی گفتند که «شبه نظامیان حوثی، با این عملیات تروریستی خود باعث ایجاد رعب و وحشت در میان زنان و کودکان شده‌اند».
وبسایت ارتش ملی یمن گزارش داد که «نیروهای یمنی در چند هفته گذشته، با تدارک چندین حمله غافلگیرانه به موقعیت‌های کودتاچیان شبه نظامی در چند محور درگیری مانند: کتاف البقع، باقم، تعز، جبل البرقه، قهبان و مقبنه، تعداد زیادی از آنها را کشته و زخمی کردند.
در الضالع نزدیک به ۲۷ تن از عناصر شبه نظامیان حوثی که در تدارک برای اجرای حمله به پایگاه ارتش ملی یمن در منطقه دمت بودند، کشته یا زخمی شدند.
علاوه بر آن یگان توپخانه ارتش ملی یمن توانستند چند پایگاه مهم نیروهای حوثی را مورد هدف قرار دهند و ۹ تن از عناصر آنها را کشته یا زخمی کردند. گفته می‌شود در بین کشته‌شدگان فرماندهان میدانی، وجود داشت.