بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم بلاروس در اتریش-آسوشیتدپرس

بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم بلاروس در اتریش-آسوشیتدپرس

بعد از مشکلاتی که برای لباس های تیم ملی ایران از آب رفتن تا پاره شدن زیپ گرمکن پیش آمد، بسیاری شرکت ال اشپورت را مقصر اصلی دانستند که لباس ها را با کیفیت خوب تحویل نداده است، اما این شرکت اعلام کرده است که این لباس ها تقلبی هستند و این شرکت آن ها را تولید نکرده است.

در پی اعتراض های اعضای تیم ملی فوتبال ایران در مورد کیفیت لباس هایی که در اختبار آن ها قرار گرفته، شرکت ال اشپورت، تولید کننده لباس های تیم ملی فوتبال ایران به بی بی فارسی گفت که پس از با بازدید از اردوی تیم ملی ایران در اتریش، متوجه شده است که لباس‌هایی که در اختیار تیم ملی ایران قرار گرفته، قلابی هستند.

ملانی اشتاین هیلبر، مدیر تبلیغات این شرکت آلمانی گفت که لباس هایی که درحال حاضر تیم ملی فوتبال ایران از آن استفاده می کند، نشان ال اشپورت را دارد، اما تولید این شرکت نیست.

ال اشپورت گفت که موضوع لباس های تقلبی را پیگیری خواهد کرد و لباس های جدیدی برای تیم ملی ایران به اتریش می فرستد.

پژمان اکبری صحت، خبرنگار ورزشی ایرانی، به شرق پارسی در اینباره گفت: «پدیده جعل و یا تقلبی بودن لباس های ورزشی چیز جدیدی نیست و سال ها است که گریبان ورزش حرفه ای ایران را گرفته است.»

این خبرنگار ورزشی ادعای شرکت ورزشی ال اشپورت را درست دانسته است و گفت: «این لباس ها به شکل جعلی در دبی تولید شده و از آنجا برای تیم ملی ایران فرستاده شده است.»

به گفته این خبرنگار ورزشی صحت افرادی که در جریان لباس های تیم ملی ایران مقصر هستند، از دو طرف سود می کنند. وی معتقد است که این افراد با آرم جعلی، لباس واقعی به تیم ایران فروخته اند و از طرف دیگر لباس های واقعی را در بازار به فروش می رسانند.

در حالی که تنها سه هفته به آغاز مسابقات جام جهانی باقی مانده است و تیم ملی ایران در اردوی آماده سازی در اتریش به سر می برد، به نظر می رسد ساده ترین مسئله برای تیم های ملی هر کشوری، برای تیم فوتبال ایران به معضلی بزرگ و پیچیده تبدیل شده است، زیرا به گفته کی روش سر مربی تیم ملی فوتبال ایران، «اگر به کسی که سایز پایش ۴۴ باشد کفشی با سایز ۳۴ بدهید او به هیچ عنوان نمی‌تواند راه برود»، از اینرو لباس بی کیفیت در نوع بازی تیم های ورزشی تاثیر به سزایی دارد.

از آنجا که فوتبال یکی از پر طرفدارترین بازی های ورزشی در بین ایرانیان است، همواره امید می رود تا مسئولان فدراسیون فوتبال در این زمینه اقدامات لازم را نشان دهند و نه تنها رضایت تیم ملی این کشور، بلکه رضایت مردم ایران را فراهم سازند. این در حالی است که شواهد موجود چیزی غیر از این را بیان می کند و علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به اعتراض ملی پوشان این کشور، در ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که «این لباس‌ها استاندارد هستند و بهترین نوع و کیفیت اروپایی را دارند و مشکلی در آنها وجود ندارد. اگر گاهی ایرادهایی به وجود می‌آید به خاطر نحوه نگهداری آنهاست. این لباس‌ها را نباید با آب گرم بشویند و بازیکنان باید در نگهداری این لباس‌ها تلاش کنند. امسال سال اقتصاد مقاومتی است و باید یاد بگیریم تا حد امکان از آنها استفاده کنیم. »

اکبری صحت در این زمینه به شرق پارسی گفت: «اگر شرکت ال اشپورت در این مورد اعتراضی نمی کرد، این قضیه اصلا رسانه ای نمی شد. در این مورد باید آقایان محمد نبی و آیت اللهی (دبیر کل و نایب رییس اول فدراسیون فوتبال ایران) و هوشنگ مقدس (مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران) پاسخ گو باشند که بعید است اصلا صحبتی کنند. منافع مالی در این موارد و بسیاری دیگر از فعالیت های ورزشی هر رفتاری را حتی در تیم ملی توجیه کرده است.»

به نظر می رسد عدم پاسخگویی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به مشکلات پیش آمده، سابقه ای طولانی و انکارناپذیر دارد به طوری که سایت خبری فرارو در گزارش روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، نوشت: «اکنون آل اشپورت اعتراف کرده است که لباس های تیم نامرغوب بوده و ادعا کرده است که این لباس ها تقلبی بوده اند. تاکنون فدراسیون فوتبال ایران در این باره توضیحی نداده است. هر چند که پاسخ فدراسیون قابل پیش بینی است. احتمالا کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون با نادیده گرفتن شعور مخاطبانش لبخند زنان با جملاتی بی‌ربط از زیر بار توضیح در این‌باره شانه خالی می کند و نبی دبیر کل فدراسیون نیز یا اساسا موضوع را نادیده می گیرد و یا نهایتا می گوید “لباس ها مشکلی ندارند، بازیکنان چاق شده اند.”»