اوادیس کیندیان وزیر گردشگری لبنان، میشال عون رئیس جمهور این کشور را از افزایش میزان گردشگران در لبنان مطلع کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، میزان گردشگران آمریکایی ۴۵ درصد و میزان گردشگران اروپایی ۲۸٫۷۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش داشته است.
این در حالی است که میزان گردشگران کشورهای عربی در لبنان کاهش داشته است.
از سوی دیگر، روز گذشته کاخ بعبدا لبنان میزبان سلسله نشست‌هایی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی و توسعه‌ای بود که طی آن میشل عون تازه‌ترین رویدادهای تشکیل کابینه را بررسی کرد.
در این نشست‌ها کیندیان، میشل عون را از افزایش میزان گردشگران مطلع کرد و این اتفاق را به مثابه بهترین سال سیاسی لبنان عنوان کرد.
وی گفت که تعداد گردشگران از ابتدای آگوست سال گذشته تا اکنون به یک میلیون و ۳۳۹ هزار نفر رسیده است و امیدوار است که این عدد تا پایان سال میلادی جاری به دو میلیون برسد.
همچنین در نشست روز گذشته، عون و ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق در خصوص روابط لبنان و عراق مذاکره کرده و راهکارهای تقویت آن را در تمام بخش‌ها مورد بررسی قرار دادند.
آنها همچنین در رابطه با اوضاع منطقه و آخرین تحولات آن بحث و گفتگو کردند.
در سویی دیگر، میشل عون روز گذشته دیداری نیز با یک گروه اقتصادی چینی داشت که در زمینه سرمایه گذاری در پرژه‌های دولتی فعالیت می‌کند.
رئیس این گروه آمادگی خود را برای اجرای پروژه‌های لبنانی در زمینه انرژی و ارتباطات زمینی و هوایی و… اعلام کرد.
وی در خصوص این فعالیت‌ها گفت که گروه او در این زمینه‌ها تخصص بالایی دارد و در زمینه پروژه‌های زیرزمینی و آبی نیز آماده همکاری با حکومت لبنان است.
میشل عون از پیشنهادهای گروه متخصص چینی استقبال کرده و روابط دو کشور را در حال رشد توصیف کرد.
وی همچنین برنامه «راه ابریشم»را تایید کرده و از حکومت چین به خاطر پشتیبانی‌های آن از لبنان در مجامع منطقه‌ای، جهانی و به خصوص در سازمان ملل متحد و مجلس شورای امنیت تقدیر و تشکر کرد.