مذاکرات جهت افزایش حقوق با دولت تاکنون بی فایده است

اتحادیه کارگری تونس، پس از مذاکرات بی‌نتیجه با دولت در خصوص افزایش حقوق، خواستار اعتصاب عمومی کارمندان این کشور از امروز شد.

به گزارش الشرق الاوسط، این اعتصاب از نیمه شب گذشته از وزارتخانه‌ها، ادارات و مؤسسه‌های مرکزی تحت قانون خدمات عمومی که بر اساس آمار رسمی سال ۲۰۱۴، بیش از ۵۹۰ هزار کارمند دارند، آغاز شد.

اتحادیه از کارمندان خواست در میدان باردو در مقابل پارلمان تجمع کنند.

این اتحادیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اعتصاب به منزله دفاع از تسهیلات عمومی و جدیت مذاکرات و در راستای مقابله با پر شدن صندوق‌های مالی بین‌المللی است. با توجه به وضعیت بد و کاهش قدرت خرید کارمندان، حق آنهاست که افزایش حقوق داشته باشند».

این اعتصاب پس از درخواست صندوق بین‌المللی پول، دولت تونس برای کنترل و تسلط بر حقوق‌هایی انجام شد که از نظر این صندوق بالا و غیرمتناسب با حجم اقتصاد است.

شایان ذکر است این صندوق در نظر دارد در راستای کاهش کسری بودجه، حمایت از سرمایه‌گذاری و حفظ ثبات اقتصادی قدم بردارد.

در خبری دیگر از تونس، به گزارش خبرگزاری آلمان، یکی از مقامات شهرداری تونس که همراه با یک گروه از نمایندگان شهرداری‌های سراسر تونس به آلمان سفر کرده بود، به محض ورود به آلمان با یک اس ام اس به شورای شهرداری استعفای خود را اعلام کرده و تصمیم گرفت که به کشور خود بازنگردد.

وی به دعوت سازمان «هاینریش پل» آلمان به همراه هیئتی از کشور خود برای حضور در کنفرانس «تقسیم‌بندی، حکومت‌مداری محلی و مشارکت شهروندان» در آلمان حضور یافته بود. این مشارکت چند ماه پس از اولین انتخابات شهرداری‌های تونس از آغاز انتقال دموکراتیک در سال ۲۰۱۱ انجام شد.