کاخ سفید در بیانیه‌ای از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت، چهارشنبه  (۱۴ شهریور) در کاخ سفید خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط،  در این بیانیه همچنین آمده است: سفر امیر کویت به آمریکا در روز پنجم ماه سپتامبر جاری طی یک سفر کاری به واشنگتن انجام می شود.
کاخ سفید در بیانیه خود در این باره تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا و امیر کویت در دیدار خود روابط میان دو کشور و تحولات منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.
رهبر ۸۹ ساله کشور نفت‌خیز کویت، رئیس هیاتی نمایندگی است که بنا است درباره تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری امنیتی با آمریکا مذاکره کند.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید سوال خبرنگاران درباره ارتباط این سفر با برگزاری نشست سران کشورهای خلیجی به منظور حل مشکلات چندجانبه پس از بحران قطر در کمپ دیوید را بی پاسخ گذاشت.
اما برخی منابع آمریکایی سفر امیر کویت را در این راستا توصیف کردند و گفتند: کویت برای برگزاری نشست سران کشورهای خلیجی در سپتامبر جاری در کمپ دیوید تلاش های دیپلماتیک گسترده ای را در پیش گرفته است.
تاکنون منابع کویتی و خلیجی درباره صحت و سقم این اطلاعات اظهارنظری نکرده اند.
مصر، عربستان، امارات و بحرین ۴ کشور عربی هستند که روابطشان را با قطر به دلیل حمایت این کشور از تروریسم و دخالت امور همسایگان در ژانویه ۲۰۱۷ قطع کردند.
از سوی دیگر، برخی از منابع همچنین گزارش دادند که ترامپ و امیر کویت قرار است درباره تحولات سوریه، وضعیت فلسطین، بحران یمن و دخالت های منطقه ای ایران گفتگو کنند.
امیر کویت سپتامبر سال گذشته نیز به آمریکا سفر کرده بود.
 در ژانویه ی گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی تماسی با امیر کویت انتخاب کشورش را از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان ۵ کشور جدید عضو شورای امنیت تبریک گفت.