لندن از انتشار پرونده های متعلق به مصر، لبنان و اردن به علت «حساسیت» آنها خود داری کرد

مارگارت تاچر همراه شیمون پرز نخست وزیر اسرائیل هنگامی که به او گفت خروج شما از کرانه باختری به معنای چشم پوشی شما از سرزمین نیست زیرا این زمین به اسرائیل تعلق ندارد-  رابطه مارگارت تاچر با میخائیل گورباچف در طول زمان قدرت آنها ماهیتی شخصی به خود گرفت

مارگارت تاچر همراه شیمون پرز نخست وزیر اسرائیل هنگامی که به او گفت خروج شما از کرانه باختری به معنای چشم پوشی شما از سرزمین نیست زیرا این زمین به اسرائیل تعلق ندارد- رابطه مارگارت تاچر با میخائیل گورباچف در طول زمان قدرت آنها ماهیتی شخصی به خود گرفت

دولت بریتانیا روز گذشته، تعدادی از اسناد محرمانه که قدمت آنها به سال ۱۹۸۵ باز می گردد را منتشر کرد، ولی از انتشار پرونده های مربوط به منطقه خاورمیانه به علت حساسیت آنها خود داری کرد.

بر اساس این اسناد، که بر طبق قوانین بریتانیا، مقامات، ۳۰ سال آنها را مخفی کرده بودند، جرقه امیدی در افق برای بهبود روابط بین اتحاد جماهیر شوری سابق و انگلستان، پس از رسیدن میخائیل گورباچف به قدرت، وجود داشت.

این اسناد محرمانه، که «الشرق الأوسط» بخشی از آن ها را منتشر می کند، به جلسه مارگارت تاچر، نخست وزیر انگلیس با تعدادی از رهبران جهان در نیویورک اشاره می کند که یکی از آنها شیمون پرز، نخست وزیر اسرائیل بود. و بر اساس گزارش جلسه، بعد از ادعای اسرائیل مبنی بر عدم تضاد هجوم این رژیم بر مقر سازمان آزادی بخش فلسطین در تونس در ماه اکتبر همان سال با قوانین بین المللی، تاچر، پرز را سرزنش کرد.

مقامات بریتانیا،از انتشار پرونده های متعلق به مصر، به دلیل کمبود وقت برای ارزیابی حساسیت آنها، خود داری کردند، آنها همچنین پرونده های متعلق به لبنان و اردن را نیز به همان علت مشابه منع کردند.