پنه لوپه به {الشرق الأوسط}: قاتلان را نخواهم بخشید چون پشیمانی را در چهره هایشان ندیدم

1419884806687391300

بیوه مرد بریتانیایی که توسط گلوله «تروریستها» در استان الخبر (شرق عربستان سعودی) سال ۲۰۰۴ به قتل رسید با تقدیر از دستگاه قضایی عربستان ، تأکید کرد که دادگاه عربستان بعد از صدور حکم مجازت و اجرای حد بر علیه دو نفر از محکومان به قتل، در اواسط ماه نوامبر گذشته، با وی عادلانه برخورد کرد.

پنه لوپه، بیوه مایکل هامیلتون به «الشرق الأوسط» گفت که از صدور احکام اولیه بر علیه «تروریستهایی» که همسرش را که آن زمان در مجموعه شرکتهای عربی سرمایه گزاری نفت کار می کرد به قتل رساندند، راضی است.

پنه لوپه افزود: «وزارت دادگستری، با قرار دادن یک نماینده در دادگاه جنایی ویژه در ریاض، امکانات را برای حضور من در جلسه صدور حکم متهمان فراهم کرد، نمایندگانی از سفارت بریتانیا در ریاض نیز همراه من آمده بودند، اما حتی پس از صدور حکم مجازات قتل و اجرای حد بر علیه متهمان، نشانه های پشیمانی از کاری که کرده بودند را در چهره آنها ندیدم»، بنابراین او تآکید کرد «سخت است که آنها برای کاری که کرده اند ببخشم».

وی شرح داد که دکتر محمد العیسی، وزیر دادگستری عربستان، با او درباره دستگاه قضایی عربستان و احکام اعدامی که بر اساس شریعت اسلامی صادر می شود صحبت کرده بود، و این امر باعث شد که او با اطمینان خاطر از اجرای عدالت، احساس امنیت کند.