۳۵ حوثی در حمله به الضالع کشته شدند

حوثی‌ها روز گذشته جنگ خود را با حمله به شهروندان شهر الحدیده ادامه داده و شروع به ساختن سنگرها در مناطق مسکونی کردند.
به گزارش «الشرق الاوسط»، بر اساس اخبار برخی خبرگزاری‌ها جنگ متوقف شده‌است اما ترکی المالکی سخنگوی «ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن» در مصاحبه با رویترز دستور توقف عملیات نظامی را تایید نکرد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه نیز عنوان کرده‌است که عملیات نظامی ادامه داشته و هر عملیاتی ویژگی‌ها و روند خاص خود را دارد.
نیروهای «العمالقه» که وابسته به ارتش ملی یمن هستند نیز اعلام کردند در حال انجام عملیات تفتیش گسترده تعدادی از مزارعه‌ها بوده و توانستند تعدادی از مسلحان شبه‌نظامیان حوثی را دستگیر کرده و برخی دیگر را که سعی در نفوذ به مزارع برای بمباران خانه‌های شهروندان و راهزنی داشتند را زخمی کنند.
مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای «العمالقه» اظهار کرد که نیروهای آن به تأمین امنیت راه‌های عبور شهروندان و مسافران در مناطقی که از چنگ حوثی‌ها آزاد شده ادامه داده و در این مناطق با حوثی‌ها درگیر شده و موفق به شکست آنها شدند.
این منابع عنوان کردند حوثی‌ها به کاشت مین در مناطق شهر و حفر سنگر ادامه داده و از منطقه الصلیف موشکی به سمت الحدیده پرتاپ کردند که در دریا افتاد.
حوثی‌ها همچنین نیروهای خود را تشویق به پیشروی در پایگاه‌های نیروهای ارتش در التحیتا کردند.
در این میان، شاهدان عینی در الحدیده اعلام کردند شبه‌نظامیان حوثی شروع به دستگیری گسترده شهروندان کرده و صدها خانوار را از خانه‌های خود در مناطق جنوبی و شرقی شهر کوچ داده تا نیروهای خود را در آن مستقر کنند. آنها به حفاری سنگرهای خود و همچنین شلیک خمپاره به سمت قرارگاه‌های نیروهای ارتش که در سه طرف شهر هستند، ادامه دادند.
در بخش‌های جنوبی استان الحدیده که محل استقرار شبه‌نظامیان حوثی در تحیتا است، منابع دولتی اعلام کردند که حوثی‌ها نیروهای خود را به حمله گسترده به قرارگاه‌های نیروی ارتش یمن تشویق کردند.
این منابع همچنین عنوان کردند نیروهای ارتش یمن در جواب افزایش حملات نیروهای کودتاچی، نیروهای بیشتری به تحیتا فرستادند تا کار نیروهای باقیمانده آنها در مناطق المغرس و مزارع مجاور آن را یکسره کنند.
ناظران نظامی احتمال دادند که شبه‌نظامیان حوثی از آتش بس الحدیده سوء استفاده کرده تا دیوارهای دفاعی خود را مستحکم کنند و در روزهای آینده نیروهای خود را از مناطق حجه، المحویت و اب به الحدیده منتقل کنند.
در این میان، پایگاه رسمی ارتش یمن (سپتامبر نت) تاکید کرد روز گذشته در جبهه دمت در شمال استان آزاد شدۀ الضالع ۳۷ حوثی کشته و زخمی شدند.
این پایگاه عنوان کرد این حملات بعد از تلاش شبه‌نظامیان در نفوذ به مناطق آزاد شده در روستاهای الحقب و بیت الیزیدی در جنوب غربی شهر اتفاق افتاد که نیروهای ارتش یمن تلاش آنها را با شکست مواجه کرده و آنها را مجبور به عقب‌نشینی و فرار کردند.
طی این حملات ۲۵ حوثی کشته و ۱۲ نفر دیگرکشته شدند.همچنین یک تانک حوثی‌ها نابود و ۸ نفر از آنها به اسارت گرفته‌شدند.
پایگاه ارتش یمن تاکید کرد مناطق زیادی در جنوب و غرب شهر دمت شاهد حملات مستمر هستند. طی این حملات نیروهای ارتش یمن پیشروی زیادی داشتند.
نیروهای ارتش یمن همچنین اعلام کردند صبح روز پنجشنبه توانستند حمله شدید حوثی‌ها به پایگاه‌های نیروهای ارتش در ملاجم و شرق البیضا را خنثی کنند.
بر اساس پایگاه خبری (سپتامبر نت) ناصر علی القحیح رهبر «کتائب النصر» تاکید کرد نیروهای ارتش ملی یمن روز چهارشنبه حمله شبه‌نظامیان حوثی در ملاجم که سعی به بازپسگیری کوه صوران داشتند را با شکست مواجه کردند.
بر اساس گفته‌های القحیح حوثی‌ها در این حملات از انواع مختلف سلاح از جمله خمپاره‌انداز استفاده کردند اما مثل همیشه خسارت‌های زیادی متحمل شدند و بیش از ۹ نفر از نیروهای آنها کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.