سایت امسال بیشترین میزان درخواست ها برای کشف هویت مظنونان را دریافت کرد

twitter_0

سایت ارتباط جمعی «توییتر» در گزارش شفاف نیم سالانه ای که روز گذشته صادر کرد، از هماهنگی با مقامات عربستان سعودی، و پاسخ به درخواست آن ها مبنی بر دادن اطلاعاتی درباره ۶۵ نفر از مظنونان پرده برداشت.

بنا به این گزارش، عربستان سعودی درخواستی مبنی بر کشف هویت ۹۳ نفر بر سایت «توییتر» را تقدیم کرد و این سایت اطلاعاتی مربوط به ۶۵ نفر را داد که نزدیک به ۶۳ درصد تطابق دارد. این درحالی است که میزان تطابق مربوط به درخواست های مقامات امنیتی بریتانیا کاهش یافت.

این گزارش فاش کرد که درخواست های کشف اطلاعات با هویت های افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی یا شناسه مربوط به افرادی که سرویس های امنیتی درباره آن ها را تحت نظارت دارند به میزان ۵۲ درصد افزایش یافته است، و این افزایش نسبت، بالاترین میزان خود از زمان راه اندازی گزارش های شفافیت سایت برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ می باشد.

ایالات متحده در صدر کشورهایی قرار دارد که درخواست های کشف هویت کاربران را داده است. این کشور درخواست اطلاعات ۲۴۳۶ نفر را داده بود، که درخواست آن به میزان ۸۰ درصد پاسخ داده شد. این باعث شد که رسانه های بریتانیا نام عربستان سعودی و آمریکا را ببرند، و آن ها را با کشور خود مقایسه کنند که «توییتر» با آن همکاری نکرده است، چرا که میزان پاسخ به درخواست های انگلیس از ۵۰ درصد افزایش نیافت.

از کشورهای عربی نیز کویت درخواست کشف هویت ۷ نفر را داده بود، و امارات تنها اطلاعات دو کاربر را خواستار شده بود. این در حالی است که مصر هیچ درخواستی را ثبت نکرده است.

افزایش درخواست های رسمی ارائه شده از سوی دولت ها برای فاش کردن هویت و شناسه های کاربران به علت تشدید سوء استفاده گروه های تروریستی از رسانه های ارتباط جمعی است، به طوری که «توییتر» به تنهایی ۴۰ هزار حساب کاربری متعلق به افرادی دارد که با سازمان «داعش» همدردی می کنند یا آن را حمایت می کنند و یا به آن پیوسته اند.